۰ نفر

حواشی عزل مدیرعامل «بیمه ما» ادامه دارد

۱ تیر ۱۳۹۴، ۲۲:۲۲
کد خبر: 86899

در روزهای گذشته خبر ناگهانی عزل شبانه سید محمد علیپور مدیر عامل شرکت بیمه «ما» یکی از مهمترین خبرهای صنعت بیمه بود و حواشی این عزل شبانه همچنان ادامه دارد.

به تازگی معاون نظارت بیمه مرکزی ایران درخصوص برکناری مدیرعامل بیمه «ما» و جایگزینی سرپرست جدید که ازسوی بانک ملت معرفی شده است، گفته است: در قوانین و مقررات بیمه‌ای پستی به‌عنوان سرپرست پیش‌بینی نشده است، اما طبق آئین‌نامه شماره 40 مصوب شورای‌عالی بیمه چنانچه به هردلیل مدیرعامل شرکت بیمه برکنار شود مسوولیت اداره شرکت تا دو ماه برعهده رئیس هیات‌مدیره است.

پیش از این هیات مدیره انجمن صنایع بیمه ای نیز در بیانیه ای در اعتراض به این اقدام آورده بود: «برکناری مدیرعامل شرکت بیمه ما، قبل از پایان دوره تصدی و با اطلاع رسانی یک شبه، شائبه عزل وی را به اذهان متبادر می‌سازد که یقینا برخوردی ناعادلانه با مدیرعاملی است که بنیان گذار شرکت بوده و از بدو تاسیس، خود را وقف سازماندهی و موفقیت آن کرده است. تغییرات دستوری و غیرمنتظره شرکت‌های بیمه موجب افزایش ریسک شرکت، کاهش اعتماد بیمه گذاران حرفه‌ای، کاهش اعتبار شرکت نزد بیمه‌گران اتکایی و حساسیت مقام ناظر نسبت به عملکرد صحیح شرکت می‌شود و نتایج آن تضعیف موقعیت شرکت در صنعت بیمه خواهد بود.»

بیمه تابع بانک ملت از سال 1390 و با مدیریت علیپور مدیرعامل سابق این بیمه فعالیت های خود را آغاز کرده بود. سال 1392 بیش از سرمایه اولیه را به سهامداران بازگرداند و در تیرماه سال 93 نیز رکورد 50 درصد افزایش سرمایه را به نام خود ثبت کرد. برآوردها نشان می دهد که این شرکت بیمه 1000 میلیارد ریال املاک و 3500میلیارد سپرده بانکی در اختیار دارد. به گزارش صدای اقتصاد، بیمه مرکزی در سایت رسمی خود اشاره کرده است که بالاترین نسبت توانگری در بین شرکتهای بیمه مستقیم در داخل کشور به این شرکت تعلق دارد. در مورد دلایل تغییرات در بیمه ما شایعات بسیاری وجود دارد. برای از این شایعات روایت می کنند که دلیل اصلی تغییر مدیرعامل، تغییرات در هیات مدیره این شرکت بوده است. برخی اخبار نشان می دهد که جابه جایی مدیران در این شرکت بیمه ای هنوز به تصویب هیات مدیره نرسیده است. علیپور پیش از این قائم مقامی معاونت وزیر بازرگانی ، ریاست هیات مدیره شرکت ایساکو، عضویت در هیات مدیره شرکت فرش ایران ، ریاست هیات عالی نظارت سازمان اموال تملیکی و عضویت در هیات مدیره بیمه اتکایی امین و مدیر عاملی و ریاست هیات مدیره بیمه آسیا را برعهده داشته است.