۰ نفر

کاخ‌مرموز یک‌میلیارد دلاری‌«پوتین» +عکس

۱۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۱۴
کد خبر: 79691
کاخ‌مرموز یک‌میلیارد دلاری‌«پوتین» +عکس

آیا این کاخ مجلل می‌تواند همان کاخ مرموز 670 میلیون یورویی ولادیمیر پوتین در کنار دریای سیاه باشد؟ گفته می‌شود او برای تعطیلات همیشه به اینجا می‌آید.

اکسپرس، تصاویری از این کاخ اخیرا منتشر شده و مخالفان حکومت روسیه ادعا می‌کنند که این کاخ متعلق به ولادیمیر پوتین است. این عکس حیرت‌انگیز مجموعه‌ای با طراحی مخصوص تزارها را نشان می‌دهد. گفته می‌شود که این کاخ نزدیک «گلندژیک» است. جرج آلبورُف که در یک سازمان «ضد فساد» روسی کار می‌کند اخیرا پستی را با این عنوان منتشر کرده است: «نگاه کنید! این کاخ پوتین نزدیک گلندژیک است که جز دارایی‌های یک شرکت خصوصی ثبت شده است. این اطلاعات جای دیگری فاش نشده است.» گفته می‌شود که ارزش این کاخ یک میلیارد دلار (670 میلیون یورو) بوده و به سبک ایتالیایی ساخته شده است. در این کاخ حمام مرمری، جکوزی و استخر مدرن و چایخانه مخفی تعبیه شده است. همچنین این کاخ تا ساحل ادامه داشته و سه محل مخصوص نشستن بالگرد نیز دارد.

اولین بار زمانی این ادعا مطرح شد که یک تاجر به نام سرگِی کولِسنیکوف افشاگری کرد. او به خارج از روسیه رفت و ادعا کرد که این کاخ مجلل متعلق به رئیس جمهور روسیه است. برخلاف این ادعا، این کاخ در آن موقع به نام یک سرمایه‌دار نه چندان معروف روسی بود. او نیز به دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور وقت، در مورد این ملک شکایت کرد و گزارش‌هایی منتشر شد که در آن ولادیمیر کوژین، از مقامات بلندپایه کرملین، برنامه‌ها را ملغی کرده بود. آقای کولسنیکوف از این کاخ به عنوان نماد فساد «فراگیر» در روسیه یاد کرد. فسادی که «رسواکننده» بوده و کشور ما را «فلج خواهد کرد.»

دیمیتری پِسکوف، سخنگوی پوتین، هرگونه رابطه پوتین با این کاخ را انکار کرده است. بوریس نمستوف که چندی پیش در کرملین با اصابت گلوله کشته شد، در کتابی در سال 2012 ادعا کرده بود که پوتین 20 کاخ، 43 جت، 15 بالگرد و چهار قایق شخصی مجلل در اختیار خود دارد. او گفت: «سال‌ها است که پوتین خیال می‌کند اموال دولتی مال خود او است. این کاملا گستاخانه است که با پول مالیات مردم، کسی زندگی مجللی برای خود راه بیندازد.» این اظهارات زمانی اوج گرفت که سفیر سابق بریتانیا در روسیه به اکسپرس گفت که رئیس‌جمهور روسیه مرتب برای تفریح از مسکو خارج می‌شود. سر تونی برنتون که بین سال‌های 2004 تا 2008 سفیر بریتانیا در روسیه بود، در مورد آن سال‌ها می‌گوید: «پوتین معمولا عادت داشت که زیاد از مسکو خارج شود و به کاخ خود در کنار دریایی سیاه برود.»