۰ نفر

"مبلغ وام‌های‌مسکن منطقه‌ای‌ تعیین شود"

۱۸ دی ۱۳۹۳، ۲۱:۰۳
کد خبر: 72112

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به اینکه نرخ‌گذاری مسکن در نقاط مختلف کشور متفاوت است، باید مبلغ وام در نواحی مختلف کشور بر اساس یک نیازسنجی و متناسب با نرخ هر منطقه تعیین شود و پرداخت وام یکسان به ساکنان مناطق مختلف خیلی چاره‌ساز نیست.

محمدفیروزی با بیان اینکه یکی از مشکلات مردم در تامین مسکن شفاف نبودن برنامه های دولتهاست،گفت: طرح مسکن مهر سیاست دولت گذشته بود که با توجه به حجم بالایی که داشت مشکلات و مسایلی را ایجاد کرده است اما دولت‌های بعدی موظف به اجرا و تکمیل این طرح هستند.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر بسیاری از مناطقی که مسکن مهر ساخته شده است فاقد زیرساخت های لازم بوده و امکاناتی از قبیل مدرسه،کلانتری و سایر امکانات اولیه در این مناطق وجود ندارد و تقاضای مردم بر حول همین محورها است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس در خصوص افزایش قیمت مسکن مهر و دریافت مبالغ اضافی از مردم، تصریح کرد: متاسفانه تکلیف مردم مشخص نیست و نمی دانند برای دریافت مسکن چه مبلغی باید پرداخت کنند و توجیهی که برای این کار وجود دارد این است که وزارت راه می گوید نیاز مالی دارد و بانک مسکن به تنهایی نمی تواند جوابگوی نیازاین حوزه باشد. فیروزی با تاکید بر اینکه باید اراده ای در دولت برای حل بلاتکلیفی مسکن مهر شکل گیرد، گفت: باید دولت برنامه هایی شفاف در خصوص تامین آینده مسکن مردم نیز ارائه کند چرا که هر چقدر زمان بگذرد نیاز در این خصوص بیشتر می شود و باید از همین حالا برای آینده برنامه ریزی کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل ازفارس، نماینده مردم نطنز در مجلس در خصوص مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار و افزایش وام مسکن مهر و بافت های فرسوده، یادآورشد: با توجه به اینکه نرخ گذاری مسکن در نقاط مختلف کشور متفاوت است،باید مبلغ وام در نواحی مختلف کشور بر اساس یک نیازسنجی و متناسب با نرخ هر منطقه ای تعیین شود و پرداخت وام یکسان به ساکنان مناطق مختلف خیلی چاره ساز نیست.