۰ نفر

پیشنهاد عرضه مستقیم تخم‌مرغ 5 درصد زیر قیمت بازار

۱۸ شهریور ۱۳۹۱، ۱۴:۵۷
کد خبر: 6885

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران مرغ تخم‌گذار میهن با اعلام اینکه پیشنهاد عرضه مستقیم تخم مرغ 5 درصد زیر قیمت بازار را به مسئولان مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کرده‌ایم، گفت: بعد از مهرماه برنامه ریزی برای ذخیره سازی حداقل 10 هزارتن تخم مرغ انجام شده است.

هدایت الله اصغری درخصوص تعیین قیمت تخم مرغ اظهارداشت: اخیرا پیشنهادی را به مسئولان مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تعیین قیمت تخم مرغ ارائه کرده ایم و منتظر پاسخ آنها هستیم.

تخم مرغ شانه ای چقدر است؟

وی در بیان جزئیات این پیشنهاد عنوان کرد: درحال حاضر قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری در حدود 3250 تومان و به تبع آن قیمت هر شانه تخم مرغ (درحدود 2 کیلوگرم) درب مرغداری در حدود 6500 تومان است که با احتساب افزایش 25 درصدی هزینه های جانبی در خرده فروشی های سطح شهر در حدود 8125 تومان محاسبه می شود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران مرغ تخم‌گذار میهن اضافه کرد: براین اساس ، درپیشنهاد خود به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده ایم که می توانیم برای ایجاد تعادل در بازار حتی تا 5 درصد زیرقیمت تعیین شده این محصول که قیمت آن درحدود 7718 تومان محاسبه می شود را در مراکزی که از سوی این وزارتخانه مشخص می‌شود را به صورت مستقیم عرضه کنیم تا به مردم فشار نیاید.

تولید ماهیانه 75 هزارتن تخم مرغ

وی درباره میزان تولید ماهانه تخم مرغ عنوان کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته روند حذف گله های مرغ تخم گذار متوقف شده است و تولید وضعیت مناسبی دارد بطوریکه ماهانه درحدود 75 هزارتن تخم مرغ در کشور تولید می شود.

اصغری همچنین درخصوص میزان ذخیره سازی تخم مرغ عنوان کرد: درحال حاضر در حدود 5 هزارتن تخم مرغ مازاد برمصرف داخلی داریم که ظرف یکماه آینده باتوجه به افزایش تقاضا جذب بازار مصرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه بعد از مهرماه برنامه ریزی برای ذخیره سازی حداقل 10 هزارتن تخم مرغ انجام شده است، درعین حال گفت: البته طی این مدت اگر شرایطی برای تولید تخم مرغ مازاد بر مصرف بوجود آمد آمادگی ذخیره آنرا داریم.

حسن رادمرد معاون وزیر صنعت معدن و تجارت پیش تر از دستور ویژه وزیر این وزارتخانه برای ذخیره‌سازی تخم مرغ خبر داد ه بود.