۰ نفر

از هر 9کشته حوادث جاده‌ای؛ 7نفر نان‌آور اند

۲۵ آبان ۱۳۹۳، ۲۱:۳۶
کد خبر: 66817

وزیر راه و شهرسازی گفت: تلفات حوادث جاده ای کشور به کمتر از ۱۸ هزار نفر رسیده است و از هر ۱۰ نفری که در سوانح جاده ای در جهان جان خود را از دست می دهند، ۹ نفر در کشورهای در حال توسعه هستند.

عباس آخوندی در مراسم یادمان قربانیان حوادث رانندگی در کهریزک تهران ؛ به 300 هزار مصدوم ناشی از حوادث رانندگی در کشور اشاره کرد و افزود: 43 درصد این تلفات؛ جوانان 21 تا 40 سال هستند.

وی گفت: از هر 9 نفر کشته شدگان حوادث جاده ای؛ 7 نفر مرد و نان آور خانواده اند.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدود 45 درصد افرادی که در حوادث رانندگی کشته می شوند از عابران پیاده و موتورسوارها هستند، افزود: سواد یک سوم افرادی که در تلفات جاده ای جان خود را از دست می دهند؛ زیر دیپلم است.
آخوندی به ضرورت هماهنگی و همکاری همه دستگاه های اجرایی و مردم اشاره کرد و گفت: با دستورالعمل ها نمی شود حوادث را کاهش داد.
وی افزود: جامعه ما جامعه جوانی است و 20 میلیون نفر رانندگی می کنند که برای جلوگیری از حوادث باید همه دست به کار شوند.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از واحد مرکزی خبر، آخوندی با بیان اینکه به جای چشم پوشی از مسائل و مشکلات باید با صدای بلند آنها را فریاد کنیم ، گفت: نباید گناه را به گردن دیگران بیندازیم و همه باید مسئولیت پذیر باشیم.
10 تا 15 برابر تلفات جاده ای، مصدوم و از کارافتاده
وزیر بهداشت ، ‌درمان و‌آموزش پزشکی گفت: هر چند خسارت انسانی حوادث جاده ای به زیر ۱۸ هزار نفر رسیده است اما حداقل ۱۰ تا ۱۵ برابر نیز مصدوم و بیکار می شوند.
دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در مراسم یادمان قربانیان حوادث جاده ای گفت : بخشی از این حوادث معلول فرهنگ، بخشی معلول صنعت ،‌بخشی معلول جاده ها و بخشی نیز ناشی از عقب ماندگی های گذشته است.
وی با بیان اینکه باید فرهنگ سازی کنیم تا حوادث کاهش یابد ، گفت : ‌باید هر دو وجه زیبا و نازیبای حوادث را برای مردم بیان کنیم و صرفا نباید از خوبی ها حرف بزنیم.
دکتر هاشمی گفت: از تریبون های عمومی باید استفاده و بخش نازیبا و خطرناک حوادث را اعلام کنیم.
وزیر بهداشت افزود : ‌این حوادث کشور را بیچاره کرده است که باید فریاد بزنیم و آنها را اعلام کنیم .
دکتر هاشمی گفت : ‌مشکل اساسی در بروز حوادث رانندگی مشکل فرهنگی است که اصلاح آن به عزم ملی نیاز دارد.
وی اظهار داشت : در کشور سه هزار دستگاه آمبولانس ، دو هزار پایگاه اورژانس ، 500 تا600 بیمارستان وجود دارد که 50 درصد نیاز کشور را تامین می کند و باید بدون رودربایستی مشکلات را بیان کرد.