۰ نفر

ردگیری ماهیگیران غیرقانونی از فضا!

۲۵ آبان ۱۳۹۳، ۲۰:۳۸
کد خبر: 66806

شرکت گوگل با همکاری گروه‌های فعال زیست محیطی قصد دارد ماهیگیران متخلفی را که حیات گونه‌‌ای کمیاب این جانور را به خطر می‌اندازند، از فضا شناسایی کند.

دو گروه زیست محیطی همکار در اجرای طرح یاد شده Skytruth و Oceana نام داشته و می‌گویند برنامه‌ای جهانی موسوم به نظارت جهانی بر ماهیگیری را به اجرا خواهند گذاشت تا با صید بی‌رویه ماهی در کل دنیا مقابله شود.

برای پیشبرد این طرح از اقداماتی همچون استفاده از خدمات کلود، تحلیل حجم زیاد داده‌ها و کاربرد شبکه‌های بزرگ اطلاع رسانی استفاده می‌شود.

دست‌اندرکاران این طرح می‌گویند با این کار شهروندان به پلاتفورمی ساده و آنلاین برای مشاهده، ردگیری و به اشتراک گذاری اطلاعات خود در زمینه فعالیت‌های مربوط به ماهیگیری در سراسر جهان دسترسی خواهند داشت.

آمار منتشر شده از سوی سازمان کشاورزی و غذای سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که در بیش از 90 درصد از مناطق قابل ماهیگیری در جهان این کار فراتر از ظرفیت ممکن صورت می‌گیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، برای ردگیری متخلفان از داده‌های ماهواره‌ای استفاده شده و تلاش می‌شود این داده‌ها با سرعت مناسبی به روز شوند. همچنین داده‌های قبلی مربوط به سال‌های 2012 و 2013 هم برای شناسایی نواحی صید غیرقانونی ماهی به کار گرفته می‌شوند.