۰ نفر

حضور خودروسازان خارجی برای شو تبلیغاتی؟

۲۵ آبان ۱۳۹۳، ۱۹:۱۵
کد خبر: 66795

یک عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو اعلام کرد: خودروسازان و قطعه سازان بزرگ دنیا بیکار نیستند که برای برگزاری یک شو تبلیغاتی به ایران بیایند.

محمدرضا نجفی منش با بیان این مطلب افزود: افزایش چشمگیر تعداد شرکت کنندگان خارجی در دومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران نسبت به سال گذشته، گویای این واقعیت است که فرصت های بسیار مناسبی برای توسعه مشارکت های بین المللی در این صنعت مهم ایران وجود دارد.

وی درباره برخی از اظهارنظرهاو تشبیه این رویداد بزرگ بین المللی به یک شو تبلیغاتی، افزود: طرح چنین موضوعاتی نادیده گرفتن اقتدار جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان است.

نجفی منش افزود: بازار خودرو ایران و منطقه خاورمیانه به عنوان یکی از بازارهای مهم دنیا در کانون توجه خودروسازان بزرگ و خوشنام جهان است و با توجه به زیرساخت های موجود در صنعت خودرو و قطعه سازان ایران، تمام آنها در این موضوع اشتراک نظر دارند که رمز موفقیت در این بازار همکاری با خودروسازان ایرانی است.

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت: هرچند صنعت خودرو و قطعه سازی ایران در دوران سخت تحریم‌ها گام‌های بلندی در راستای خودکفایی برداشته است، اما بدون تردید قرار گرفتن در زنجیره جهانی صادرات خودرو و قطعات از طریق قراردادهای همکاری مشترک با خودروسازان بزرگ جهان با موفقیت بیشتری همراه خواهد بود.

نجفی منش با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در بازدید تاریخی از صنعت خودرو و طرح این موضوع که نباید به بهانه های واهی بازار خودرو را در اختیار واردات قرار داد، افزود: به نظر می رسد با اظهارنظرهای منفی علیه این رویداد، بسیاری از افراد سنگ واردات را به سینه می زنند و از هر تلاشی برای تضعیف صنعت خودرو دست برنمی دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی با بیان اینکه باید این سطح توجه جهانی به صنعت خودرو ایران را به فال نیک گرفت، گفت: در حال حاضر روند مذاکرات موفق جمهوری اسلامی ایران با قدرت های جهانی موضوع اصلی فضای سیاسی بین المللی است و همه گروههای داخلی باید تلاش کنند تا در تمام زمینه ها این اقتدار حفظ شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه نمی توان انتظار داشت شرکت کنندگان خارجی همایش بین المللی صنعت خودرو ایران برای گردش و تفریح به ایران بیایند، افزود: هدف اصلی متولیان این همایش در گام اول پاسخ به نیازهای مشتریان داخلی و در گام دوم تسهیل زمینه های ورود به بازارهای جهانی خودرو بوده و طبیعی است که این رویکرد برای دسترسی سریعتر به تکنولوژی روز دنیا دنبال می شود.

وی تصریح کرد: پس از برگزاری نخستین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران در سال گذشته، مذاکرات با شرکت های معتبر خارجی با جدیت بیشتری دنبال شده و متاثر از همین موضوع امسال میهمانانی از دیگر کشورهای بزرگ جهان برای حضور در دومین دوره همایش اعلام آمادگی کرده اند.

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت: در شرایطی که دولت و بسیاری از نمایندگان شاخص مجلس حمایت از تولید و بهبود فضای کسب و کار این صنعت را مورد توجه قرار می دهند، چنین رفتارهایی فقط جنبه تخریب خواهد داشت.

به گفته وی، در بسیاری از کشورهایی که توان آنها در صنعت خودرو به مراتب پایین تر از جمهوری اسلامی ایران است، سالانه چندین کنفرانس و سمینار بین المللی با هدف توسعه مشارکت و سرمایه گذاری های خارجی برگزار می شود.