۰ نفر

آغاز‌برداشت‌نفت از پارس‌جنوبی؛در این‌دولت

۱۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۹:۳۵
کد خبر: 65857

معاون برنامه ریزی و امور هیدروکربوری وزیر نفت گفت: تولید نفت از پارس جنوبی نیازمند تأمین برخی تجهیزات و همچنین تکمیل حفاری هاست و تلاش می کنیم که در دولت یازدهم برداشت نفت از لایه نفتی پارس جنوبی محقق شود.

منصور معظمی اظهار داشت: در سال جاری شاهد افزایش ظرفیت تولید گاز از فازهای 12، 15، 16، 17 و 18 خواهیم بود.

وی افزود: قطعا افزایش یکصد میلیون مترمکعبی تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی از این فازها محقق می شود اما ممکن است بخشی از ظرفیت این فازها به بهره برداری نرسد که مطمئنا در سال 94 شاهد بهره برداری از بخش هایی از این 5 فاز خواهیم بود که در سال 93 به بهره برداری نرسیده است.

معاون برنامه ریزی و امور هیدروکربوری وزیر نفت از برنامه وزارت نفت برای افزایش تولید 100 میلیون مترمکعبی گاز از میدان مشترک پارس جنوبی در سال 94 خبر داد و گفت: تمرکز فعالیت ها برای تحقق این برنامه روی فازهای 13، 14، 19، 20 و 21 است.

وی افزود: قطعا در سال 94 بخشی از ظرفیت این 5 فاز به گونه ای به بهره برداری می رسد که افزایش 100 میلیون مترمکعبی تولید گاز را نسبت به زمستان سال 93 رقم می زنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، معظمی در پاسخ به اینکه تولید نفت از لایه نفتی پارس جنوبی در چه مرحله ای است، اذعان داشت: تولید نفت از پارس جنوبی نیازمند تأمین برخی تجهیزات و همچنین تکمیل حفاری هاست که در جلسات آینده بیشتر روی آن متمرکز می شویم و تلاش می کنیم که در دولت یازدهم برداشت نفت از لایه نفتی پارس جنوبی محقق شود.