۰ نفر

کاهش صادرات نفت اوپک در ۴ هفته منتهی به ۱۵ سپتامبر

۱۱ شهریور ۱۳۹۱، ۱۴:۳۰
کد خبر: 6501

وسسه تحقیقاتی اویل موومنتز اعلام کرد صادرات نفت اوپک در چهار هفته منتهی به 15 سپتامبر یک درصد کاهش خواهد یافت و به کمتر از 23.82 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اینترنتی بلومبرگ ، موسسه اویل موومنتز اعلام کرد میزان صادرات نفت اوپک در ماه جاری یک درصد کاهش خواهد یافت که علت اصلی آن متوقف شدن فعالیت پالایشگاههای آمریکا و اروپا برای انجام تعمیرات بوده است .

بر اساس این گزارش ، اوپک که تولید کننده 40 درصد نفت جهان است در چهار هفته منتهی به 15 سپتامبر کمتر از 23.82 میلیون بشکه نفت در روز صادر خواهد کرد . این رقم در مدت مشابه ماه قبل به بیش از 24.03 میلیون بشکه در روز رسیده است .

بر این اساس ، آمارهای موسسه اویل موومنتز شامل تولید نفت اکوادور و آنگولا نمی شود . روی میسون رییس این موسسه تحقیقاتی تاکید کرد تا پایان ماه آینده شاهد انجام تعمیرات در پالایشگاههای بزرگ آمریکا و اروپا هستیم ولی به علت رشد تقاضا در بازار آمریکا میزان صادرات نفت اوپک کمتر از پیش بینی های اولیه کاهش یافته است . قیمت نفت برنت دریای شمال از ابتدای ماه اوت تا کنون بیش از 7 درصد رشد داشته است .

بر این اساس میزان صادرات نفت کشورهای خاور میانه شامل کشورهای غیر عضو اوپک نیز در این مدت با 1.2 درصد کاهش به کمتر از 17.46 میلیون بشکه در روز خواهد رسید . میزان ذخایر نفتی در نفتکشهای بزرگ نیز با 4.1 درصد کاهش به کمتر از 499 میلیون بشکه خواهد رسید . الجزایر، آنگولا، اکوادور، ایران، عراق، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان،کویت، امارات و ونزوئلا اعضای اوپک به شمار می روند .