۰ نفر

تولید خودروی سواری ارزان فعلا منتفی شد

۱۱ شهریور ۱۳۹۱، ۱۳:۰۵
کد خبر: 6490

مدیرعامل یک شرکت خودروسازی داخلی از منتفی شدن پروژه تولید خودرو سواری ارزان با قیمت کمتر از 10 میلیون تومان در ایران خبر داد.

مسعود هراتی‌فر طی یک گفت‌وگو اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی محیط کسب و کار به‌ویژه عدم ارائه ارز مرجع و نوسان نرخ ارز آزاد، پروژه تولید خودروهای سواری ارزان قیمت در ایران فعلا متوقف شده و رایزنی با خودروسازان خارجی در این زمینه پایان یافته است.

وی با بیان اینکه پیگیری این پروژه به بهبود وضعیت محیط کسب و کار و به‌ویژه کاهش و ثبات نرخ ارز موکول شده است، خاطرنشان کرد: زمانی‌که پروژه تولید خودرو سواری ارزان در ایران مطرح شد، ارز تک نرخی بود و قیمت آن در شرایط ثبات قرار داشت، اما در شرایط فعلی امکان پیگیری این پروژه وجود ندارد.

مدیرعامل خودرو کویر ادامه داد:‌ هدف اصلی از اجرای این پروژه تولید خودروهای کوچک زیر 10 میلیون تومان برای استفاده اقشاری همچون دانشجویان و زنان خانه‌دار بود، اما در شرایط جدید محیط کسب و کار به دلیل افزایش هزینه‌ها امکان تولید این خودرو متناسب با اهداف یاد شده وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی صنعت خودرو کشور و رشد قیمت خودروهای سواری خلاء وجود خودرو کوچک و ارزان متناسب با کاربری اقشاری همچون دانشجویان و زنان خانه‌دار بیش از پیش احساس می‌شود، بنابراین در صورت به تعادل رسیدن شرایط محیط کسب و کار پروژه تولید این خودرو دوباره کلید خورده و رایزنی با خودروسازان خارجی از سر گرفته خواهد شد.

هراتی‌فر تصریح کرد: خودرو سواری کوچک و حتی دو نفره در صورت تولید نسبت به سایر خودروهای تولیدی در کشور قیمت پایینی داشته و با توجه به کوچکی و سبکی این خودرو، مصرف سوخت آن نیز بسیار پایین خواهد بود که هر دو عامل تاثیر بسزایی در رفع نیاز اقشاری همچون دانشجویان و زنان خانه‌دار خواهد داشت.