۰ نفر

رئیس کل سازمان امور مالیاتی خبر داد

رشد 48درصدی درآمد مالیاتی دولت

۲ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۲۷
کد خبر: 57441

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور میزان درآمدهای مالیاتی کشور در 5ماه منتهی به مرداد سال جاری را 23هزار میلیارد تومان اعلام کرد و از رشد 48درصدی این رقم نسبت به سال قبل خبر داد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور درآمدهای مالیاتی کشور در 5 ماه نخست امسال را 23 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و از تحقق 93 درصدی درآمدهای مالیاتی نسبت به رقم پیش بینی شده 5 ماهه در بودجه خبر داد.

علی عسکری گفت: رقم درآمدهای مالیاتی محقق شده در پنج ماه مشابه سال گذشته 15 هزار و 600 میلیارد تومان بود که مقایسه این رقم با درآمدهای محقق شده در پنج ماه امسال نشان دهنده رشد 48 درصدی درآمدهای مالیاتی کشور نسبت به سال گذشته است. وی میزان تحقق درآمدهای مالیاتی نسبت به رقم پیش بینی شده از بودجه در 5 ماهه پارسال را 88 درصد عنوان کرد و افزود: مقایسه این ارقام نیز نشان دهنده عملکرد مناسب نظام مالیاتی در تحقق درآمدهای پیش بینی شده در سال جاری است.

وی درخصوص اقدامات جاری و طرحهای انجام شده در پنج ماه اول امسال در سازمان امور مالیاتی کشور نیز گفت: یکی از ملزومات پیشرفت امور در نظام مالیاتی کشور اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم بود که اصلاحیه این قانون با یک فوریت تقدیم مجلس شد، که تا پایان سال گذشته نیز بخش بزرگی از این قانون توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

وی افزود: 8 بند از 64 بند مجموعه تقدیمی به مجلس از صحن علنی به کمیسیون اقتصادی برگشته بود که موارد مرتبط با آنها نیز در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته و انشاء اله امروز در صحن علنی مجلس مورد بحث و تبادل نظر نمایندگان محترم مجلس قرار خواهد گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی بندهای باقی مانده را دارای اهمیت اساسی خوانده و گفت: نحوه تعیین ارزش معاملاتی املاک، مالیات بر عایدی سرمایه و معافیت ها و مشوق های مالیاتی از جمله مواردی است که از اصلاحیه قانون پارسال باقی مانده و باتوجه به نظر مثبت کمیسیون اقتصادی انشاء اله این موارد نیز تصویب و قانون جدید آماده اجرا خواهد شد.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه گفت: بحث مالیات برعایدی سرمایه از بحث های بسیار مهم مالیاتی قانون جدید است که به عنوان یک پایه جدید مالیاتی که بحث زیادی درخصوص آن مطرح شده بود و در نهایت با نظر موافق کمیسیون اقتصادی مجلس قرار شد مالیات بر عایدی سرمایه نیز به عنوان یک پایه جدید مالیاتی به نظام مالیاتی کشور افزوده شود.