۰ نفر

صدور مجوز افزایش 15 درصدی قیمت لبنیات

۹ تیر ۱۳۹۳، ۲۲:۵۷
کد خبر: 51211

دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی اعلام کرد: با توجه به افزایش قیمت شیر خام، کارخانه‌های لبنی مجاز هستند قیمت فرآورده های لبنی را در سال جاری تا سقف 15 درصد افزایش دهند.

رضا باکری با بیان این‌که قیمت شیر خام برای کارخانه‌های لبنی 1250 تومان است، اظهار کرد: نرخ خرید هر کیلوگرم شیر خام 1440 تومان تصویب شده که 190 تومان این مبلغ به صورت یارانه از سوی دولت تامین می شود و 1250 تومان را کارخانه‌های لبنی به دامدارن می‌پردازند.

وی افزود: کارخانه ها پیش از این 1110 تومان رابه دامداران به ازای خرید هر کیلو شیر خام می پرداختند که در پی افزایش قیمت خرید شیر خام، می‌توانند افزایش 15 درصدی قیمت را در محصولات خود اعمال کنند.

دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی اظهار کرد: دامداران قیمت 1440 تومان را به ازای فروش هر کیلوگرم شیر خام دریافت می‌کنند اما عملا 1250 تومان به کارخانجات می‌فروشند و مابقی که 190 تومان است یارانه دولت محسوب می‌شود.

باکری ادامه داد: اگر قرار بود شیر خام با قیمت 1440 تومان به کارخانه‌ها فروخته شود باید قیمت لبنیات هم 20 درصد افزایش می‌یافت اما چون در حال حاضر 1250 تومان فروخته می‌شود این اثربخشی تنها 15 درصد است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،وی اظهار کرد: البته این میزان افزایش قیمت از سوی برخی کارخانه ها اعمال نمی‌شود چون بسته به شرایط عرضه و تقاضا، توان خرید خانوارها و به منظور ایجاد رقابت و حفظ جایگاه خود در بازار مجبورند قیمت‌ها را پایین‌ در نظر بگیرند.