۰ نفر

توقیف مخازنCNG غیر استاندارد اتوبوس‌ها

۹ تیر ۱۳۹۳، ۲۲:۳۸
کد خبر: 51207

مدیر کل استاندارد تهران از انجام بازرسی از مخازن CNG اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خبر داد.

بازرسان و کارشناسان این اداره کل، در جریان بازرسی‌های خود از سامانه شماره دو شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، تعداد 141 مخزن CNG غیر استاندارد اتوبوس‌های گازسوز، که با تشخیص و بازرسی‌های چشمی سطوح داخلی و خارجی شرکت بازرسی مجری، دارای آسیب سطح سه (از رده خارج) تشخیص داده بودند توقیف کردند.

مسلم بیات در تشریح این خبر گفت: این مخازن با برچسب های پلمپ زرد رنگ امنیتی (غیر قابل خدشه) و دارای شماره سریال، برچسب گذاری و پلمپ شد.

بیات ادامه داد: پیش ازا ین، به مسوولین امر مبنی بر جداسازی مخازن بازرسی شده معیوب، با توجه به سطح آسیب، تذکر داده شده بود و سپس اقدام به توقیف مخازن شد.

بیات با اشاره بر لزوم توجه جدی به رعایت الزامات استاندارد و ایمنی مخازن گازسوز خودروهای سبک و سنگین به ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری، به لحاظ خطرزا بودن آن، تاکید کرد: مطابق قانون، مسوولیت انجام بازرسی ادواری خودروهای دوگانه سوز سبک وسنگین به ترتیب بر عهده وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی بوده که تاکنون اقدام مناسب و در خور از جانب ارگان‌های مذکور صورت نپذیرفته است. اما با اقدام شورای اسلامی شهر تهران در پیگیری و تشکیل جلسات هماهنگی و نیز مدیریت شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، در مسیر تامین ایمنی شهروندان ،فرآیند بازرسی مخازن CNG اتوبوس‌های گازسوز با تقبل هزنیه و تدارک و تخصیص سامانه از جانب شرکت واحد اتوبوسرانی به شرکت بازرسی تایید صلاحیت شده از جانب سازمان ملی استاندارد ایران (شرکت بازرسی و مهندسی ایران IEI) آغاز شده و دراین مسیر، تاکنون تعداد بالغ بر 900 مخزن CNG مورد بازرسی و آزمون قرار گرفته‌اند که از این تعداد 141 مخزن که در اثر استفاده مکرر و آسیب‌های عمدتا فیزیکی از شرایط استاندارد خارج تشخیص داده شدند. با اقدام قانونی این اداره کل، پلمپ و از چرخه مصرف خارج شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،وی در پایان تاکید کرد: استمرار و اثر بخشی این فرآیند مهم و حساس، مستلزم همکاری و تعامل مطلوب کلیه دستگاه‌های نظارتی و اجرایی ذیربط است.