۰ نفر

درخواست کمک آمریکا از ایران در عراق

۹ تیر ۱۳۹۳، ۲۱:۲۱
کد خبر: 51193

خانم "داین فینستاین" نسبت به گسترش خطر "داعش" در منطقه هشدار داد و پیشروی های این گروه در عراق را خطرناکترین بحران در عراق دانست.

به گزارش پایگاه اینترنتی "بی بی سی عربی": خانم "داین فینستاین" رئیس کمسیون اطلاعات در مجلس سنای آمریکا گفت این ایران است نه آمریکا که نقش کلیدی در عراق بازی می کند.

این سناتور آمریکایی در ادامه از تهران خواست با فشار بر "نوری المالکی" نخست وزیر عراق اجازه افزایش دایره مشارکت سیاسی همه طرف ها برای حل بحران در این کشور را بدهند.

این در حالی است که ارتش عراق پیشروی های خود را در تکریت ادامه می دهد و پارلمان و احزاب سیاسی این کشور در حال تلاش برای تشکیل دولت جدید در عراق هستند.

وی در گفتگو با بی بی سی نسبت به گسترش خطر "داعش" در منطقه هشدار داد و پیشروی های این گروه در عراق را خطرناکترین بحران در عراق دانست.وی در ادامه تاکید کرد که موضوع به شیعه بر می گردد و شیعه هم همان ایران است و اینجا باید بگویم که ایران دولت شیعی اصلی در منطقه است و باید در حل بحران عراق کمک کند.وی افزود: به نظرم ایران می تواند فشارهای گسترده ای را بر طرف های سیاسی در عراق انجام دهد و امکان تشکیل حکومتی که کردها را در شمال و اهل سنت را در وسط و شیعیان را در جنوب راضی کرده و همه را در اداره کشور شریک کند.