۰ نفر

دولت تصویب کرد

ادامه یارانه شیرخام در بهار امسال

۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۸:۱۵
کد خبر: 51150

با توجه به پیگیری وزارت جهاد کشاورزی برای پرداخت مابه‌التفاوت نرخ خرید شیر خام به دامداران، هیات دولت تصویب کرد دامداران به ازای تحویل هر کیلوگرم شیر خام 190 تومان مابه‌التفاوت نقدی دریافت کنند.

با توجه به اینکه طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار،از ابتدای تیر ماه باید نرخ خرید شیر خام به کیلویی 1440 تومان افزایش یابد و یارانه پرداختی شیر خام تا پایان سال گذشته به دامداران داده می‌شد، در جلسه عصر دیروز - یکشنبه - هیات دولت نحوه تأمین و تخصیص یارانه شیر دریافتی از دامداران در سال جاری به تصویب رسید.

بر اساس این مصوبه، با توجه به افزایش هزینه‌های تولید شیر خام از ابتدای سال جاری به منظور جبران زیان دامدارانی که شیر خام خود را در سه ماهه اول سال ۱۳۹۳ مطابق روال چهار ماهه پایانی سال ۱۳۹۲ به کارخانه‌های لبنی تحویل داده‌اند، به همان نسبت مشمول دریافت ما به التفاوت نقدی می‌شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، البته پیش از این نیز حسن رکنی، معاون وزیر جهاد کشاورزی به ایسنا گفته بود از آنجاکه طی سه ماهه گذشته تکلیفی برای کارخانه‌های لبنی مشخص نشده بود درصدد هستیم از طریق حمایت‌های لازم دولت بتوانیم مابه‌التفاوت نرخ خرید شیر خام را تامین و به تولید‌کنندگان پرداخت کنیم.