۰ نفر

کویت آب ایران را نمی‌نوشد!

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۲۰:۱۲
کد خبر: 46670

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو در مورد مساله فروش آب کارون به کویت که بیش از یک دهه مطرح است گفت: فروش آب به کویت فعلا در برنامه وزارت نیرو قرار ندارد.

علیرضا دائمی با اشاره به این‌که مساله تامین آب شرب کشورهای حوزه خلیج فارس از سه دهه گذشته مطرح است، گفت: با توجه به پیگیری‌ها و مسائلی که پیش آمد موافقت نامه‌ای با کویت منعقد شد که براساس آن برای صادرات آب ایران به کویت باید مجوزهای مجلس، دولت و مراجع قانونی دو کشور گرفته شود.بنابراین پس از این توافق مساله پیگیری نشد و اکنون نیز در دستور کار قرار ندارد.

وی در مورد انتقال آب کارون به کویت گفت:‌درحال حاضر به هیچ عنوان آب به کویت منتقل نمی شود اما باید توجه داشت که در صورتی که به اندازه شرب و به میزان محدود آب منتقل شود به نفع کشور خواهد بود و از محل درآمد آن می‌توان برای همان رودخانه‌ها هزینه شود.

به گزارش اقتصاد انلاین به نقل از ایسنا ،معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با اشاره به این‌که حجم آب مورد بحث برای انتقال در سال‌های گذشته به میزان 0.01 آب کارون بوده است، گفت: این آب قرار بود از محلی که کارون وارد آب‌های شور دریا می‌شود منتقل شود.

دائمی با اشاره به این‌که حجم زیادی رودخانه در منطقه خلیج فارس وجود دارد گفت: می شود در مورد آن رودخانه‌ها برنامه ریزی کرد و آب به مقدار کم برای شرب از رودخانه‌هایی که کیفیت مناسب‌تری دارند منتقل شود اما درحال حاضر نه کویت پیگیری زیادی می‌کند و نه ما می‌توانیم در شرایط کنونی به این مساله بپردازیم