۰ نفر

طلا در هفته ای که گذشت

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۸:۰۱
کد خبر: 46638

قیمت طلا در معاملات هفته گذشته بازار جهانی ۴ دلار افزایش یافت و به ۱۲۹۲ دلار در هر اونس در پایان معاملات رسید.

در حالی که آمارهای امیدوار کننده از بخش مسکن آمریکا بر جذابیت بازار طلا تاثیر منفی گذاشته است، قیمت فلز زرد روز جمعه کاهش یافت.

پس از انتشار آمارهایی که نشان داد میزان شروع ساخت مسکن در آمریکا در ماه آوریل جهش داشته و میزان صدور مجوزهای ساخت و ساز به بالاترین رقم در حدود شش ماه گذشته رسیده است، قیمت طلا تحت فشار ناشی از این آمارهای مثبت اقتصادی قرار گرفت.

به اعتقاد تحلیلگران، با توجه به عدم انتشار شاخص های اقتصادی آمریکا در هفته جاری، ممکن است قیمت طلا تحت فشار قرار بگیرد و سرمایه گذاران بر روی نتایج نشست فدرال رزرو آمریکا در روز 22 می تمرکز کنند.

جیمز استیل، تحلیلگر بازار فلزات گرانبها در بانک اچ اس بی سی به رویترز گفت: «حس حاکم بر بازار در کوتاه مدت بدون هیجان به نظر می رسد و با توجه به عدم انتشار آمارهایی از اقتصاد آمریکا در هفته جاری، ممکن است موجب کاهش قیمت ها شود.»

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در روز جمعه با 4 دلار کاهش به 1292 دلار و 06 سنت رسید. قیمت فلز زرد در هفته گذشته به دلیل افزایش تنش ها در اوکراین، 4 دلار افزایش را شاهد بود. سرمایه گذاران در هنگام بروز وضعیت های بحرانی سیاسی و اقتصادی، از بازار طلا به عنوان یک محل سرمایه گذاری مطمئن استفاده می کنند.

این گزارش حاکی است، حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا نیز اندکی افزایش داشته است. حجم دارایی های این صندوق روز پنجشنبه 1.79 تن افزایش یافت و به 782.25 تن رسید که اولین افزایش حجم دارایی در یک ماه گذشته بود.