۰ نفر

وارن بافت: بحران مالی یورو اقتصاد آمریکا را به رکود می‌کشاند

۱۸ خرداد ۱۳۹۱، ۱۶:۳۸
کد خبر: 2604

میلیاردر مشهور آمریکایی هشدار داد تا زمانی که بحران مالی و بدهی منطقه یورو وجود دارد خطر رکود اقتصادی ، آمریکا را تهدید می کند .

اقتصادآنلاین/گروه بین الملل/ فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ نوشت:

میلیاردر مشهور آمریکایی هشدار داد تا زمانی که بحران مالی و بدهی منطقه یورو وجود دارد خطر رکود اقتصادی ، آمریکا را تهدید می کند .

خبرگزاری فارس: بحران مالی یورو اقتصاد آمریکا را به رکود می‌کشاند

وارن بافت تاکید کرد اگر رهبران اروپایی بتوانند بحران مالی و بدهی یورو را کنترل و مدیریت کنند ، اقتصاد آمریکا با رکود روبر نخواهد شد .

وی افزود بحران مالی و بدهی منطقه یورو ، ادامه حیات و بقای اتحادیه مشترک پولی اروپا را تهدید می کند . بر اساس این گزارش ، وزرای دارایی و روسای بانکهای مرکزی گروه هفت در نشست روز سه شنبه خود در خصوص اتخاذ سیاستهای هماهنگ برای مقابله با بحران مالی منطقه یورو به توافق رسیدند .

بر این اساس ، بافت افزود رهبران اروپایی باید نقاط ضعف اتحادیه پولی یورو را برطرف کنند . کشورهای عضو منطقه یورو تنها در واحد پولی و سیاستهای پولی هماهنگ هستند ولی در زمینه سیاستهای مالی و قوانین بازار کار هیچ هماهنگی و اشتراکی ندارند .

اظهارات بافت در حالی است که نرخ بیکاری آمریکا در ماه می برای نخستین بار در یک سال گذشته با افزایش روبرو شده است و رشد اقتصادی این کشور نیز به کمتر از 1.9 درصد رسیده است . این رقم در سه ماه پایانی 2011 به بیش از 3 درصد رسیده بود .