۰ نفر

تلویزیون‌های 10 سال آینده چه ویژگی‌هایی دارند؟

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۵:۲۰
کد خبر: 1735

تلویزیون‌های صفحه تخت نسل آینده صفحات بسیار بزرگ و شیشه‌ای هستند که می‌توانند همزمان با پخش تصاویر تلویزیونی، خدمات مختلفی از جمله اطلاعات هواشناسی، تقویم، دسترسی به اینترنت را در اختیار کاربر قرار دهند.

رقابت تنگاتنگی بین سازندگان تلویزیون در جریان است و هر شرکت تلاش می‌کند با افزودن کارایی های جدید و تغییر در ابعاد محصولات خود، مشتریان بیشتری جلب کند.

به گزارش ایسنا، در این بین تنها حذف قاب تلویزیون، افزایش اینچ یا هوشمند کردن دستگاه نمی‌تواند جوابگوی نیازهای مردم در دهه های آینده باشد.

به گفته محققان، تلویزیون های هوشمند و صفحه تخت طی پنج تا 10 سال آینده با تحولات چشمگیری مواجه خواهند شد که می‌توان نمونه‌ای از این دستاورد را در محصول Surfaces شرکت NDS مشاهده کرد.

نمونه اولیه این تلویزیون صفحه تخت از شش پنل OLED در ابعاد 3.6 در 1.4 متر طراحی شده است؛ این پنل‌ها بر خلاف صفحات LCD به نور مکمل نیاز ندارد.

پنل‌های OLED در ابعاد شش تا هشت اینچ بنا به نیاز کاربر و فضای اتاق کنار هم قرار می گیرند و یک صفحه نمایش بزرگ را شکل می‌دهند.

در این سیستم کاربر می‌تواند تلویزیون را بسته به فضای در اختیار و یا نیاز موجود، در اندازه و شکل دلخواه طراحی کند و همه صفحه نمایش مخصوص پخش تصاویر تلویزیونی نیست. کاربر می‌تواند همزمان با دیدن تلویزیون، اطلاعات دیگری مانند تقویم روزانه، ساعت یا تصویر دوربین‌های امنیتی را مشاهد کند.

روشن بودن تلویزیون در این ابعاد هزینه برق سنگینی خواهد داشت، به همین دلیل صفحه نمایش بصورت شفاف طراحی شده است تا در زمان خاموش بودن، تصویر پشت سر یا پس زمینه دیوار نشان داده شود.