۰ نفر

اعلام آمادگی ژاپن برای کمک به حل بحران یورو

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۴:۳۱
کد خبر: 1729

همزمان با نشست رهبران گروه هشت در آمریکا ، ژاپن آمادگی خود را برای افزایش کمک به حل بحران یورو اعلام کرد. خبرگزاری فارس: ژاپن برای کمک به حل بحران یورو اعلام آمادگی کرد

به گزارش فارس به نقل از فرانس پرس ، ژاپن سومین اقتصاد بزرگ جهان و تنها قدرت اقتصادی آسیا که عضو گروه هشت است ، پیش از این از آمادگی خود برای افزایش کمک مالی به صندوق بین المللی پول در حل بحران مالی و بدهی منطقه یورو خبر داده بود .

ژاپن متعهد به اختصاص کمک 60 میلیارد دلاری به صندوق بین المللی پول شده بود . بر اساس این گزارش سخنگوی وزارت خارجه ژاپن تاکید کرد ، یوشیهیکو نودا نخست وزیر ژاپن در مذاکرات خود با رهبران کشورهای صنعتی و توسعه یافته ، آمادگی توکیو را برای افزایش کمک به حل بحران مالی یورو اعلام خواهد کرد .

وی افزود ، ژاپن در شرایط کنونی آمادگی خود را برای کمک بیشتر به حل بحران مالی و بدهی یورو اعلام می کند . بحران مالی یورو ثبات و آرامش اقتصاد جهانی را به شدت تهدید می کند . به همین علت دولت ژاپن از اتحادیه اروپا می خواهد تا هر چه سریعتر برای حل ریشه ای این بحران اقدام کند .

مذاکرات رهبران گروه هشت در منطقه کمپ دیوید در نزدیکی واشنگتن آغاز شده است و مساله بحران یورو در صدر موضوعات این نشست قرار دارد . افزایش قیمت نفت مساله هسته ای ایران و کره شمالی و ادامه تنشهای سیاسی در سوریه نیز در این نشست بررسی خواهد شد .