۰ نفر

وبلاگ های اقتصادی و مدیریتی در هفته گذشته

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۲:۴۸
کد خبر: 1478

وبلاگهای اقتصادی و مدیریتی در هفته گذشته مطالب زیر را نگاشته اند:

اقتصاد

معرفی و نقدی بر کتاب مایکل سندل: پول چه چیزهایی را نمی‌تواند بخرد؟ (حامد قدوسی در "یک لیوان چای داغ" به بهانه‌ی معرفی کتاب سندل به نقد دیدگاه‌های کسانی پرداخته که به ناعادلانه بودن نظام پولی و کالایی اعتراض می‌کنند. )

ریسک بالا عامل تهدیدکننده اقتصاد (پویان مشایخ در خاکریز اقتصاد به تأثیرات ویران‌کننده‌ی ریسک بالا بر رکود فعلی اقتصاد در آمریکا پرداخته است و براساس آن به سیاست‌گذاران اقتصادی کشور در این زمینه هشدار داده است.)

مدیریت :

هزینه های ماندن یا رفتن؟ (وفا کمالیان در این نوشته در وبلاگ "رفتار سازمانی و کاربردهای آن در مدیریت" دیدگاه مدیران و کارآفرینانی را نقد می‌کند که فکر می‌کنند همین که کاری را شروع کردند باید حتما تا آخرش آن را ادامه بدهند. اما در واقع گاهی ادامه ندادن، گزینه‌ی بهتری است.)

دوران تحصیل زمان خوبی برای کارآفرینی اینترنتی است؟ (سید رضا علوی در وبلاگ "فارسی بیز" به 16 دلیلی می‌پردازد که براساس آن‌ها دانشجویان خوب است یک کسب و کار اینترنتی را در دوران تحصیل‌شان تجربه کنند.)

نتایج تحقیقات ۴ ساله‌ی شرکت مکنزی در مورد نقش بانوان در مدارج بالای سازمان‌ها (محمد سالاری در این پست وبلاگ "مشاوره‌ی کسب و کار" نتایج تحقیقات جالب شرکت مک‌کنزی را در مورد میزان راه یافتن زنان به رده‌های بالای مدیریتی در سازمان‌ها را ترجمه کرده است.)