۰ نفر

بزرگ‌ترین جاذبه‌ توریستی خاورمیانه در اصفهان

۲۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱:۴۸
کد خبر: 120782

اصفهان که به عنوان یکی از قطب‌های تاریخی و گردشگردی، در آستانه نوروز شاهد رونمایی از یکی بزرگ‌ترین جاذبه‌های توریستی خاورمیانه بود؛ جاذبه‌ای که برای نخستین بار در این وسعت در ایران پیاده سازی شده و جذابیت‌های سفر به نصف جهان را دو چندان ساخته است.

شهر اصفهان به خودیِ خود، جزو چند منطقه جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی است اما این ویژگی باعث نشده تا اصفهانی‌ها درصدد توسعه جاذبه‌های این منطقه برنیایند و استعدادهای تازه گردشگری را در این منطقه فعال نسازند. پارک طبیعی ناژوان به عنوان مجموعه‌ای 1200 هکتاری یکی از جذابیت‌های تازه اصفهان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تابناک، مجموعه باغ خزندگان، باغ پرندگان، باغ پروانه‌ها، تله سیژ ناژوان، شهربازی و جاده سلامت بخشی از این پروژه عظیم بوده اما بخش تازه این پروژه که توسط شهردار اصفهان، استاندار اصفهان و مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور رونمایی شد، یک آکواریوم بی‌نظیر در ایران است که تاکنون تنها تصاویر نمونه‌های مشابهش را در دیگر کشورها مشاهده کرده بودیم. آکواریوم ناژوان در مساحتی بالغ بر 3500 مترمربع در ارتفاع منهای شش متر زیرزمین احداث شده و در واقع زمانی که از دل این آکواریوم عبور می‌کنید، این تصور را خواهید داشت که در کف اقیانوس حرکت می‌کنید و بخشی از این احساس نیز به ترکیب آبزیان حاضر در این آکواریوم عظیم مرتب است.

این مجموعه شامل سی و پنج آکواریوم پنج تا ده متری است و به صورت یک دنیای سی و پنج متری زیرآب، حجم 1080 مترمکعب آب را در خود جای داده است. در این آکواریوم از پنج اقیانوس دنیا، گونه‌های مختلف آبزیان، ماهیان آب های شور و شیرین، ستاره دریایی و دیگر آبزیان به نمایش گذاشته شده است. در این آیین رونمایی، مسعود سلطانی‌فر به برنامه‌ریزی ستاد تسهیلات سفر در استان‌های مختلف کشور اشاره کرد و افزود: تمام برنامه‌ریزی‌ها در زمینه ستاد تسهیلات سفر صورت گرفته و شعار نوروز 95 نیز بر مبنای «جهانگردی را از ایران گردی آغاز کنید» تعیین شده است.

وی ظرفیت‌های گسترده ایران در حوزه گردشگری را زمینه اصلی برای جذب جهانگردان خارجی عنوان کرد و بیان داشت: باید مردم توجه داشته باشند که ایران مرکز بسیاری از ترین‌های جهان بوده و از همین رو بهتر است جهانگردی خود را از دیدن فضاهای مختلف گردشگری ایران آغاز کنند. شهردار اصفهان در پاسخ به این سخنان معاون رئیس جمهور گفت: ما همواره شعار «جهانگردی را از ایرانگردی آغاز کنید» را مطرح می کنیم؛ از همین رو با توجه به ظرفیت گسترده گردشگری تاریخی و باستانی در اصفهان و همچنین زمینه سازی در راستای گردشگری مدرن در اصفهان باید به هموطنان ایرانی خودم تأکید کنم که باید ایرانگردی را از گشت و گذار در اصفهان آغاز کنید.