۰ نفر

تولید مخدرهای صنعتی در کمتر از 6 ساعت!

۲۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۱۷
کد خبر: 120687

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بر اساس شیوع شناسی اخیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، 2.6 درصد معتادان، دانشجو هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ، سردار علیرضا جزینی در آخرین جلسه شورای اداری استان در سال جاری که همزمان با جشن پاکی با حضور معتادین متجاهر برگزار شد، با اشاره به تهدیدات و خطرات ناشی از مصرف مواد مخدر گفت: متاسفانه بر اساس شیوع شناسی اخیر، بیش از 1.5 میلیون نفر در کشور، مصرف کننده انواع مختلف مواد مخدر هستند.
وی افزود: 10 درصد از این میزان شامل معتادین زن، یک درصد شامل دانش‌آموزان، 2.6 درصد شامل دانشجویان، 20 درصد شامل کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی و ...می‌شود. وی یکی از معضلات اساسی موجود در این حوزه را افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی عنوان کرد و ادامه داد: 26 درصد مصرف کنندگان مواد مخدر، مواد مخدر صنعتی مصرف می‌کنند. قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به نقش تهاجم فرهنگی دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی در ترویج مصرف مواد مخدر عنوان کرد: در ماه‌های اخیر، بیش از 17 میلیون قرص و آمپول غیر مجاز در کشور کشف و امحاء شده است. جزینی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: بیش از 7000 تن مواد مخدر در کشور همسایه ما کاشت شده و در حدود 30 درصد از آن به کشور وارد و یا از طریق جمهوری اسلامی، ترانزیت می‌شود. وی با بیان اینکه در ارتباط با تهدیدات این چنینی باید برنامه‌ریزی جامعی داشته باشیم تصریح کرد: متاسفانه در برنامه‌های اول تا سوم توسعه، مبارزه با مواد مخدر جایی نداشت و در برنامه چهارم و پنجم، خودی نشان داد ولی در برنامه ششم توسعه، با رویکرد اجتماعی و مقابله علمی، به بحث مقابله با ترویج و مصرف مواد مخدر در کشور تاکید شده است. قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر لزوم افزایش مشارکت‌های مردمی در جهت مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: استان آذربایجان‌شرقی تنها استانی است که مشارکت جدی خیرین در امر مبارزه با مواد مخدر به خوبی احساس می شود و این استان می تواند برای استانهای دیگر، الگو باشد. جزینی ابراز کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و مصوبات موجود در این خصوص، باید همه ساله، میزان مصرف مواد مخدر را پنج درصد کاهش دهیم و این مهم بدون حضور و مشارکت مردم امکان پذیر نیست. وی با اشاره به شیوع مصرف شیشه در کشور گفت: ورود شیشه به گروه مواد مخدرهای صنعتی، کار ما را دو چندان کرده است. برخی از مواد مخدر صنعتی به راحتی در داخل کشور و در کمتر از شش ساعت تولید می شوند. وی خطاب به خانواده‌ها، بر لزوم توجه بیش از پیش به رفتار و کارهای کودکان و فرزندان تاکید کرد و ادامه داد: تغییر خلق فرزندان یکی از علایم مصرف شیشه است. یکی دیگر از علایم مصرف شیشه در بین نوجوانان و جوانان، گوشه نشینی و حضورهای مستمر در اتاق‌های دربسته خود است.