۰ نفر

مدلینگ، شیوه جدید کلاهبرداری مجازی

۱۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۴۲
کد خبر: 118591

پلیس درباره کلاهبرداری به شیوه استخدام مدلینگ در فضای مجازی به دختران جوان هشدار داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شرق ، یکی از معضلات کنونی جامعه ما حفظ حریم خصوصی افراد است که به اشکال مختلف توسط سودجویان و کلاهبرداران نادیده گرفته شده و با سوءاستفاده از مصادیق مختلف نقض این موضوع، از قربانیان اخاذی و هتک حیثیت می‌شود. سودجویان در اکثر مواقع از شگردهای یکسان ولی با روش‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. این روزها افرادی با راه‌اندازی یک‌سری وب‌سایت‌های اینترنتی مبنی بر استخدام مدلینگ و آموزش آنها، اقدام به کلاهبرداری از دختران جوان می‌کنند. برخی از دختران جوان نیز که احساس می‌کنند با خودنمایی مشهور می‌شوند، فریب خورده و در این مسیر ازپیش‌طراحی‌شده توسط سودجویان گام برمی‌دارند. سرهنگ حسن محمدنژاد، رئیس پلیس فتای استان مازندران، با اشاره به این شیوه از کلاهبرداری‌ها و اخاذی از دختران جوان گفت: شگرد کار ‌ این‌گونه است که سودجویان در ابتدا برای به‌دام‌انداختن طعمه‌های خود در سایت‌های اینترنتی اقدام به تبلیغ استخدام مدلینگ از بین دختران جوان کرده و سپس به آنها وعده استخدام در شرکت‌های اروپایی، ویزای اقامت و دستمزد ماهانه چندصددلاری می‌دهند.

وی عنوان کرد: دختران جوان نیز با رؤیای تبدیل‌شدن به یک مدل معروف و سفر به اروپا، فریب این تبلیغات را خورده و با شماره‌های اعلام‌شده تماس گرفته و با مدیران سایت ارتباط برقرار می‌کنند. سرهنگ محمدنژاد، افزود: شیادان از دختران جوان می‌خواهند برای انجام مراحل استخدام به آنها اجازه دهند که از آنها عکسبرداری و آن را برای شرکت‌های اروپایی ارسال کنند. وی تصریح کرد: کلاهبرداران سپس مدعی می‌شوند شرکت‌های به‌اصطلاح معتبر اروپایی در زمینه مدل و زیبایی، تصاویر را نپذیرفته و از آنها خواسته‌اند تصاویر به‌گونه‌ای باشد که آنها بتوانند به‌صورت دقیق‌تری عکسبرداری کنند.

رئیس پلیس فتای مازندران در ادامه گفت: پس از تهیه تصاویر و عکس‌های دختران جوان، سودجویان و کلاهبرداران با بیان این موضوع که استخدامی در کار نبوده، از طعمه‌های خود می‌خواهند تن به خواسته‌های شیطانی آنها داده و اگر این کار را انجام ندهند، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی طعمه‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌کنند. سرهنگ محمدنژاد با بیان اینکه قربانیان برای اینکه حیثیت خود را حفظ و از اقدامات بعدی کلاهبرداران ممانعت کنند، تسلیم خواسته‌ها و نیات شیطانی کلاهبرداران می‌شوند، به شهروندان هشدار داد: صفحاتی که ناخواسته در برابر شما باز می‌شود و اقدام به تبلیغ استخدام‌هایی نظیر مدلینگ، شو لباس و ارائه خدماتی از این قبیل می‌کنند، ممکن است، تقلبی و قصد کلاهبرداری داشته باشند. وی عنوان کرد: با توجه به افزایش کلاهبرداری‌های آنلاین، در صورت مشاهده این‌گونه کلاهبرداری‌ها، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش وب‌سایت‌‌های متخلف گزارش کنید.