۰ نفر

قیمت جهانی طلا ۳۰ دلار در هر اونس کاهش یافت

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۷:۲۷
کد خبر: 1157

به دنبال افزایش نگرانی ها از تشدید بحران اقتصادی آمریکا قیمت جهانی طلا طی دو روز گذشته ۳۰ دلار کاهش یافت و به 1633 دلار در هر اونس رسید.

قیمت جهانی طلا که در معاملات روز چهارشنبه بیش از 1663 دلار در برابر هر اونس معامله می شد در روز جمعه به 1633 دلار در هر اونس رسیده است. بدین ترتیب قیمت این فلز گرانبها طی دو روز گذشته حدود 30 دلار کاهش داشته است. افزایش نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصادی آمریکا و کاهش ارزش دلار مهمترین علل کاهش قیمت طلا طی دو روز اخیر عنوان شده است. ارزش برابری دلار در مقابل دلار طی دو روز گذشته بیش از یک سنت کاهش داشته است.

بر اساس گزارش فوربس قیمت طلا طی سه ماه گذشته روندی کاهشی داشته است و این برای نخستین بار از مارس 2001 است که قیمت طلا در سه ماه متوالی کاهش می یابد. به عقیده برخی تحلیلگران سال 2012 سال رونق بازار طلا نخواهد بود. این در حالی است که سال گذشته به عنوان یکی از طلایی ترین سال های بازار طلا شناخته شد به طوری که قیمت طلا در آن از 1300 دلار در هر اونس به مرز 1950 دلار رسید. نگرانی سرمایه گذاران از بازگشت رکود به اقتصاد جهانی مهمترین مانع افزایش قیمت طلا در سال جاری میلادی عنوان شده است.