۰ نفر

ارزان ترین روش درمان زخم با جلبک دریایی

۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۶:۲۷
کد خبر: 114600

مطالعات جدید نشان می دهد جلبک دریایی حاوی یک ماده طبیعی است که سلول های بنیادی را برای ترمیم زخم، به مدت سه روز زنده نگه می دارد.

سلول های بنیادی مشتق شده از بافت چربی، با کاهش التهاب و تسریع فرآیند انعقاد خون، بهترین گزینه برای بهبود انواع زخم به شمار می آیند؛ با این وجود، نگهداری سلول های بنیادی بدون تغییر در عملکرد آن، به ویژه در دمای اتاق، فرآیند پیچیده و تقریبا غیر ممکنی است و همین امر درمان با استفاده از سلول های بنیادی را با وجود کارآمد بودن آن، با مشکل مواجه می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، دیواره سلولی جلبک ها حاوی ماده ای به نام آلژینات است که به صورت طبیعی از نوعی پلی ساکارید تولید می شود. مطالعات جدید نشان می دهد نگهداری سلول های بنیادی در ژل آلژینات به ماندگاری سلول های بنیادی با حفظ تمام قابلیت های آن کمک می کند.

در این روش سلول های بنیادی در آلژینات احاطه می شوند تا در مقابل آسیب های ناشی از محیط محافظت شوند. با استفاده از این روش می توان 90 درصد سلول ها را به مدت سه روز در دمای 4 تا 21 درجه سانتی گراد، به صورت زنده و قابل استفاده برای درمان نگهداری کرد.

استفاده از ژل آلژینات به عنوان پانسمان زخم برای مرطوب نگه داشتن محیط، یکی دیگر از کاربردهای این ماده طبیعی است.

در حال حاضر از آلژینات در تولید انواع لوازم آرایشی و صنایع غذایی استفاده می شود. نتایج این تحقیقات در نشریه STEM CELLS منتشر شده است.