۰ نفر

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران:

استفاده از ایران‌چک‌ها اجتناب‌ناپذیر است

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۲۸
کد خبر: 1003

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران، انتشار چک پول‌ها در شرایطی که اسکناس‌های کشور رقم‌های پایین دارند و بانکداری الکترونیک در کشور هنوز به اندازه کافی رواج ندارد غیر قابل اجتناب خواند.

بهمن وکیلی با اشاره به ابلاغ رییس مجلس شورای اسلامی مبنی بر غیر قانونی بودن انتشار چک‌ پول‌های 50 هزار تومانی گفت: هم اکنون بزرگترین قطع اسکناس در کشور ما 10 هزار تومانی است و برای مبادلات کلان اگر بخواهیم از آن استفاده کنیم امکان‌ناپذیر است.

وی در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: هم اکنون حتی چک پول‌های 50 هزار تومانی در ارقام بالا حجم بالایی اشغال می‌کند، بنابراین چاره‌ای نیست جز این که به سمت بانکداری الکترونیکی و نقل و انتقال پول به صورت الکترونیکی حرکت کنیم.

وکیلی با تاکید بر این که قاعدتا باید برای انتشار چک پول‌ها مجوزهای لازم دریافت شود از جزییات انتشار چک پول اظهار بی اطلاعی کرد وگفت: در مرحله‌ای بانک مرکزی چک پول‌های صد هزار تومانی را جمع‌آوری کرد و برخی اخبار حاکی از آن است که قرار است چک پول‌های 50 هزار تومانی هم جمع‌آوری شود با این وجود باید در نظر گرفت تا زمان گسترش بانکداری الکترونیکی، چک پول‌ها نیازهای مردم به مبالغ کلان را برطرف می‌کنند.