۰ نفر

ویندوز 8 رسما معرفی شد!

۷ آبان ۱۳۹۱، ۱۶:۴۶
کد خبر: 9384

مایکروسافت پس از ماه‌ها تبلیغ و هیاهو، هشتمین نسخه‌ سیستم عامل ویندوز را در کنفرانس مطبوعاتی که در شهر نیویورک برگزار شد، رسما معرفی کرد.

ویندوز 8 اولین نسخه سیستم عامل ویندوز است که به طور کامل از صفحات لمسی پشتیبانی کرده و می‌تواند بر روی کامپیوترهای رومیزی، لپ تاپ‌ها و تبلت ها نصب شود.

ویندوز 8 در دو نسخه اصلی Windows 8 و Windows 8 RT وارد بازار خواهد شد ولی متاسفانه اکثر کاربران تفاوت این دو را نمی‌دانند. Windows RT نسخه‌ی خاصی از Windows است که برای دستگاه‌هایی طراحی شده است که از پردازنده های ARM استفاده می‌کنند (مانند پردازنده های NVIDIA Tegra یا Qulacomm Snapdragon یا پردازنده‌ی موجود در آیفون و آی پد). بر خلاف ویندوز عادی که برای پردازنده های x86 و x64 طراحی شده است، هیچ‌کدام از برنامه های قدیمی (برنامه‌هایی که برای ویندوز 7 ساخته شده‌اند) بر روی Windows RT اجرا نخواهد شد! اما یکی از برتری‌های اصلی ویندوز 8 که توانست حضار این کنفرانس را به تشویق وادارد، سرعت و بهینه تر بودن این سیستم عامل نسبت به نسخه های پیشین می‌باشد. ویندوز 8 بسیار سریع‌تر از ویندوز 7 اجرا خواهد شد و محیط کاربری آن نیز بسیار روان‌تر است. Steve Ballmer، مدیر عامل مایکروسافت در کنفرانس روز پنج شنبه در مورد جدیدترین نسخه این سیستم عامل گفت: "ویندوز 8 ترکیبی از بهترین‌های کامپیوترهای شخصی و تبلت ها خواهد بود. این سیستم عامل بی نقص است و شما را مجذوب خود خواهد کرد. تمامی کاربران از کار کردن با این سیستم عامل لذت خواهند برد." ویندوز 8 از هم اکنون در سراسر نقاط جهان قابل خریداری می‌باشد.