۰ نفر

پیش بینی رییس کل گمرک از نرخ ارز

۱۴ مهر ۱۳۹۱، ۱۴:۴۴
کد خبر: 8123

رییس کل گمرک با بیان اینکه نرخی که در مرکز مبادلات ارزی اعلام می‌شود باید دو درصد زیر نرخ بازار باشد گفت: چیزی که مصوبه است دو درصد زیر نرخ بازار است و قطعا آن چیزی که در حال حاضر در بازار وجود دارد و نرخی که در بازار اعلام می‌شود،حبابی است و نرخ واقعی نیست.

دکتر معمار‌نژاد ـ رییس کل گمرک ـ در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: مرکز مبادلات ارزی امکان جدیدی است که ایجاد شده و ما هرچه بتوانیم امکانات جدید را در بازار ارز برای وارد‌کنندگان داشته باشیم قطعا خواهیم توانست در کنترل بازار ارز موفق باشیم.

معمار‌نژاد گفت: گمرک فقط بعد از اینکه ثبت سفارش صورت گرفت کنترل انجام داده که حتما کالا وارد کشور شده و ترخیص شود.

رییس کل گمرک با بیان اینکه گمرک به عنوان نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی در این فرآیند فعال است گفت: اطلاعاتی که دراین مرکز وجود دارد در پایان به گمرک منتقل می‌شود و ما باید ترخیص کالا و یا به عبارتی ابتدا ورود کالا‌ و ترخیص کالا را از گمرک تایید کنیم.

وی در ادامه درباره وظیفه گمرک در این زمینه گفت: کسی که اینجا ارز دریافت می‌کند حتما باید ثبت سفارش وحواله‌ای که انجام داده یا گشایش اعتباری که کرده منتج به واردات کالا شود در غیراین‌صورت قطعا مراحل بعدی را باید کنترل کنیم که مشکلی به وجود نیاید.

وی تاکید کرد: قطعا به نظر می‌رسد استراتژی این است که در روزهای آینده نرخ، ‌روند نزولی را طی کند.

وی در پاسخ به این سوال که شرکت‌هایی که کشور‌هایشان ذینفع ودر واقع برای اتحادیه اروپا هستند، چه خواهند کرد؟ گفت: آن‌ها باید با فروشنده صحبت کنند و در جای دیگری به او تحویل دهند.

رییس کل گمرک درادامه و در پاسخ به این سوال که این موضوع به عنوان مثال جزو قانون فرانسه نیست و کشور مربوطه قبول نمی‌کند؟ گفت: این گونه مسایل مشکلاتی است که وجود دارد.