۰ نفر

نام پورمحمدی، همچنان به عنوان قائم مقام بانک مرکزی ثبت است

۲۱ تیر ۱۳۹۱، ۱۶:۵۸
کد خبر: 4344

نام سید حمید پورمحمدی، همچنان به عنوان قائم مقام بانک مرکزی در لیست اعضای هیات عامل و معاونان بانک مرکزی ثبت است.

اقتصادآنلاین/گروه عمومی:

نام سید حمید پورمحمدی، همچنان به عنوان قائم مقام بانک مرکزی در لیست اعضای هیات عامل و معاونان بانک مرکزی ثبت است.

به گزارش ایسنا، مراجعه به لیست اعضای هیات عامل و معاونان بانک مرکزی در سامانه این بانک حاکی از ثبت نام سیدحمید پورمحمدی به عنوان قائم مقام بانک مرکزی است.

پس از حاشیه‌هایی که در سال گذشته برای پورمحمدی به‌وجود آمد رییس کل بانک مرکزی در 27 اردیبهشت ماه امسال تصریح کرده بود که پورمحمدی دیگر در بانک مرکزی کار نمی‌کند و هیچ حضوری در بانک مرکزی و ادارات مرتبط با آن ندارد.

با وجود گذشت حدود دو ماه از آن سخنان بهمنی، هنوز نام پورمحمدی در چارت سازمانی بانک مرکزی مشاهده می‌شود که بهمنی در آن زمان از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرده و مهلت بررسی خواسته بود.

آخرین اخبار مربوط به حمیدپورمحمدی نیز برمی‌گردد به اخبار و تصاویری که برخی رسانه‌ها در اواخر اردیبشهت ماه امسال منتشر کردند. طبق آن‌ اخبار، پورمحمدی در روز چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه سال 91 در جلسه کارگروه توسعه صنعت پتروشیمی در نهاد ریاست جمهوری حضور داشته است.

حتی در روز دوم خردادماه امسال نیز یک مقام ارشد بانک مرکزی که نامی از وی برده نشد، در گفت‌وگویی درباره وضعیت پورمحمدی و ادامه فعالیت وی در بانک مرکزی اظهار کرده بود: پورمحمدی دیگر به بانک مرکزی نمی‌آید و هفته‌هاست که به عنوان معاون اقتصادی معاون اول رییس جمهوری مشغول فعالیت است.

اما حال همچنان نام وی در سامانه بانک مرکزی است. با وجود این، پیگیری خبرنگار ایسنا از بانک مرکزی نشان می‌دهد که همچنان به مانند سخنان پیشین رییس کل بانک مرکزی پورمحمدی در این بانک حضور ندارد. موضوع قابل توجه آن است که رییس کل بانک مرکزی کسی را به عنوان قائم مقام بانک مرکزی معرفی نکرده است. هرچند برخی معتقدند که بانک مرکزی به این سمت نیازی ندارد.

پورمحمدی از سال 83 در وزارت اقتصاد به عنوان معاون صفدر حسینی، داود دانش جعفری و شمس‌الدین حسینی به‌عنوان فردی مؤثر حضور داشت که بعد از آن به بانک مرکزی رفت.

در پیشینه کاری او که در سامانه بانک مرکزی ثبت شده، آمده است که وی تاکنون دارای سمت‌های کارشناس حقوقی در معاونت اداره کل وزارت جهادسازندگی، مدیرعامل شرکت شاهد استان چهارمحال و بختیاری، مشاور معاون برنامه‌ریزی و اداری و مالی استاندار استان چهارمحال و بختیاری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شاهد کشور بنیاد شهید انقلاب اسلامی (تهران)، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، مشاور عالی رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مشاور رییس سازمان تربیت‌بدنی، مشاور رییس بنیاد شهید انقلاب اسلامی، عضو هیأت امناء و هیأت مدیره سازمان اقتصادی کوثر، عضو هیأت امناء شرکت سرمایه‌گذاری شاهد، عضو هیأت مدیره مؤسسه توسعه فرهنگ قرآنی بوده است.

همچنین وی تاکنون عضویت در شورای عالی بانک‌ها، شورای پول و اعتبار و کمیته تخصصی آن، شورای عالی بیمه، شورای عالی تأمین اجتماعی، شورای عالی بیمه خدمات درمانی، شورای عالی مسکن، کمیته بحران کارگران، کمیته تنظیم مقررات رادیویی، هیأت انتظامی بانک‌ها را هم تجربه کرده است.

پورمحمدی مسئول کارگروه اصلی تحول صنعت بیمه، تحول ساختاری نظام بانکی، کارگروه تدوین برنامه پنج ساله پنجم بانک‌ها، کارگروه تدوین برنامه پنج ساله پنجم بیمه‌ها، کارگروه تدوین برنامه پنج ساله سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، کارگروه تدوین برنامه پنج ساله بازار سرمایه، کارگروه تدوین برنامه پنج‌ساله فضای کسب و کار و جذب سرمایه‌گذاری، طرح تحول نظام بانکی، طرح تحول صنعت بیمه کشور، کمیته هماهنگی اقتصادی برای مقابله با تحریم‌ها نیز بوده است.