۰ نفر

مرغ‌های برزیلی در راهند/قیمت لبنیات هم تا یک هفته دیگر کاهش می‌یابد

۵ تیر ۱۳۹۱، ۱۷:۵۱
کد خبر: 3535

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت قول داد که به زودی بازار شاهد کاهش قیمت مرغ و لبنیات خواهد بود.

اقتصادآنلاین/گروه تولید و تجارت:

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت قول داد که به زودی بازار شاهد کاهش قیمت مرغ و لبنیات خواهد بود.

حسن رادمرد امروز با اشاره به این‌که مشکل افزایش جهانی قیمت نهاده‌های دامی، مشکل نقل و انتقال پول بر اثر تحریم‌ها علیه ایران و ایجاد مشکل حمل‌ونقل بار از بندر به مرکز، باعث شده که قیمت گوشت، مرغ و لبنیات افزایش یابد، گفت: همه این مشکلات حل شده و تا یک هفته آینده تغییرات محسوسی در قیمت مرغ و لبنیات صورت می‌گیرد.

او با اشاره به این‌که دولت برای نخستین‌بار تصمیم گرفته به موضوع قیمت‌گذاری مرغ ورود پیدا کند، گفت: امروز بعد از ظهر جلسه‌ای در این مورد برگزار می‌شود که براساس برآورد‌های ما با محاسبه کنجاله سویا 830 تومانی که به دامداران تحویل می‌شود و محاسبه‌ی نرخ دستمزد و سایر هزینه‌ها قیمت مرغ نباید بیش از 5000 تومان باشد.

به گزارش ایسنا، رادمرد با اشاره به این‌که حجم قابل توجهی مرغ از برزیل به کشور وارد خواهد شد، گفت: بانک مرکزی تلاش کرده این مشکل نقل و انتقال پول را حل کند و به همین دلیل به زودی در قیمت‌ها کاهش قابل توجه شاهد خواهیم بود.

او در ادامه به موضوع تنظیم بازار در ماه رمضان پرداخت و با اشاره به این‌که حداقل 300 نمایشگاه عرضه‌ی مستقیم کالا در سراسر کشور همزمان با فرا رسیدن ماه رمضان برپا می‌شود، گفت: این نمایشگاه‌ها 15 هزار غرفه، 11 قلم کالای اساسی شامل برنج، مرغ، روغن، خرما، گوشت و شکر را عرضه خواهند کرد.

وی افزود: 50 هزار تن برنج ایرانی به علاوه 100 هزار تن برنج تایلندی با قیمت 700 تومان، 10هزار تن مرغ منجمد وارداتی به علاوه مرغ گرم داخل، 10 هزار تن گوشت منجمد به علاوه گوشت تازه وارداتی، شکر با قیمت 1175 تومان، روغن نباتی و خرما عمده کالاهایی هستند که در این نمایشگاه‌ها وارد می‌شود.

او تاکید کرد: که قیمت کالاهای عرضه شده در این بازار‌ها 10 تا 15 درصد زیر قیمت متعارف بازارکنونی خواهد بود.