۰ نفر

اولین واکنش مجلس‌ به توافق هسته‌ای

۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۷:۵۱
کد خبر: 32920

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تقدیر از تلاش دیپلمات‌های ایران به ویژه وزیر امور خارجه در مذاکرات ژنو 3 گفت: پیروزی و موفقیت در این مرحله مرهون مقاومت ملتی است که به امام(ره) و رهبر شایسته خود اقتدا کرده و مقابل سخت‌ترین فشارها ایستادگی کرده است.

محمد حسن ابوترابی فرد در نطق پیش از دستور خود گفت: اگر رهبری داهیانه مقام معظم رهبری که تجسم عینی حضور فقه، اخلاق و دانش در عرصه سیاست است و خود را یک انقلابی می‌داند و نه دیپلمات، در متن انقلاب نبود نمایندگان جمهوری اسلامی در مذاکرات ژنو 3 اینگونه با اقتدار از منافع ملی و حقوق مشروع ایران نمی‌توانستند دفاع کنند.

این عضو هیات رییسه مجلس ادامه داد: ما ضمن تقدیر از تلاش ارزشمند نمایندگان جمهوری اسلامی به ویژه وزیر امورخارجه کشورمان در مذاکرات ژنو 3 این پیروزی و موفقیت را در این مرحله مرهون مقاومت ملتی می‌دانیم که به امام(ره) و رهبر شایسته خود اقتدا کرده و در سخت‌ترین فشارها و تحریم‌ها و تهدیدها مقاوم و استوار ایستاده و برای رسیدن به تمامی حقوق مشروع خود راهی جز ایستادگی بر اصل حق جمهوری اسلامی در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری نمی‌شناسد. وی افزود: نمایندگان مجلس با تاکید بر پافشاری بر حق مسلم ایران در برخورداری از غنی‌سازی اورانیوم در داخل خاک کشور، برای رسیدن به اهداف مشروع و مسلم خویش از گام‌های بلندی که در این راه برداشته شده، حمایت می‌کنند. و برای ملت ایران و آزادیخواهان از خداوند، پیروزی،‌عزت و افتخار را مسئلت دارم و برای امت اسلام و پیروان مکتب قرآن، فردای زیبا و آینده همراه با عزت و اقتدار و پیروزی بر استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهانخوار را مسئلت دارم. پس از اظهارات محمدحسن ابوترابی فرد نمایندگان شعار مرگ بر آمریکا سر دادند. این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین در بخشی از نطق خود در جلسه علنی مجلس با تبریک پیروزی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در سومین دوره جام بین قاره‌ای آن را مایه مباهات سربلندی، شادی و شعف ایرانیان دانست. به گزارش خبر آنلاین، وی همچنین افزود: برای تیم قدرتمند والیبال جمهوری اسلامی که مقتدرانه در مقابل تیم‌های جهان مثل ایتالیا و آمریکا با قدرت به پیروزی رسیده، آرزوی موفقیت دارم.