۰ نفر

اوباما:دیپلماسی تنها راه‌حل برنامه‌هسته‌ای ایران

۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۴
کد خبر: 32869

رئیس جمهور آمریکا تاکید کردند که ترجیح اول وی حل این مساله به طور صلح آمیز بوده است و تنها دیپلماسی می‌‌تواند راه حلی پایدار برای برنامه اتمی‌ ایران به بار آورد.

به گزارش رویترز، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا پس از توافق ایران با گروه 1+5 اظهار داشت: من اوایل پاییز امسال با رئیس جمهور روحانی تلفنی گفتگو کردم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دیپلماسی سختی را دنبال کرده ایم، گفت:امروز آمریکا به همراه همپیمانان خود اولین گام را برای پرداختن به برنامه اتمی‌ ایران برداشتند.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کردند که ترجیح اول وی حل این مساله به طور صلح آمیز بوده است و تعهدات امروز ایران راه ایران را به سوی بمب قطع میکند.

اوباما همچنین افزود: اتحاد جهانی‌ امروز آشکار است. آمریکا و همپیمانانش پذیرفته اند که تسهیلات اندکی‌ را در مورد تحریمها به اجرا در بیاورند و اگر ایران در مدت این 6 ماه به تعهداتش عمل نکند ما تسهیلات را حذف خواهیم کرد.

وی در ادامه اظهارات خود گفت: ایران مانند هر کشور دیگری میتواند به انرژی هسته‌ای صلح آمیز دستیابی داشته باشد. اما به خاطر گذشته ایران باید نظارتهای سختگیرانه‌ای‌‌ را بپذیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، رئیس جمهور آمریکا همچنین اظهار داشت: طی‌ چند سال گذشته کنگره همراه خوبی‌ در وضع تحریم‌های قوی علیه ایران بوده و ما به همکاری با کنگره ادامه میدهیم.

اوباما خاطر نشان کرد :در نهایت تنها دیپلماسی می‌‌تواند راه حلی پایدار برای برنامه اتمی‌ ایران به بار آورد. گام اولی‌ که ما امروز برداشتیم جامعترین گام ماست از زمانی‌ که من رئیس جمهور شدم.