۰ نفر

رهبر حزب چپ‌گرای یونان: سیاست ریاضتی برای حل بحران یورو شکست خورده است

۲۱ خرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۱۴
کد خبر: 2751

رهبر حزب چپ گرای یونان هشدار داد تجربه تلخ اسپانیا نشانگر شکست قطعی اجرای سیاستهای ریاضتی است.

اقتصادآنلاین/گروه بین الملل/فارس به نقل از فرانس پرس نوشت:

رهبر حزب چپ گرای یونان هشدار داد تجربه تلخ اسپانیا نشانگر شکست قطعی اجرای سیاستهای ریاضتی است.

آلکسیس تسیپراس رهبر حزب چپ گرای سیریزا تاکید کرد شواهد زیادی نشان می دهد اسپانیا نیز برای رهایی سیستم بانکی از بحران اخیر نیازمند دریافت کمکهای مالی بین المللی است بنا براین وضعیت اسپانیا نشان می دهد اجرای سیاستهای ریاضتی در اروپا شکست خورده است .

وی افزود تحولات اخیر اسپانیا نشان می دهد موضع حزب ما از ابتدا در خصوص مخالفت با اجرای سیاستهای ریاضتی در یونان درست بوده است . اظهارات تسیپراس در حالی است که انتخابات پارلمانی 17 ژوئن آخرین فرصت مردم یونان برای تصمیم گیری در خصوص وضعیت آینده این کشور در منطقه یورو خواهد بود .

یونان در سال 2010 میلادی مجبور شد برای رهایی از خطر ورشکستگی اقتصادی و مالی کمکهای بین المللی دریافت کند و در مقابل متعهد به اجرای سیاستهای ریاضتی با هدف کاهش بدهی و کسری بودجه شده است . وی گفت تحولات یونان و اسپانیا نشان می دهد اجرای سیاستهای ریاضتی در این دو کشور نه تنها موفقیت آمیز نبوده است بلکه تبعات و تاثیرات منفی اجتماعی زیادی را به همراه داشته است .

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی اسپانیا چهارمین کشور بحران زده منطقه یورو خواهد بود که برای رهایی از بحران مالی مجبور به دریافت کمکهای مالی خارجی است . سیستم بانکی اسپانیا به 126 میلیارد یورو سرمایه جدید نیاز دارد . اسپانیا با نرخ بیکاری 24 درصدی بالاترین نرخ بیکاری را در بین کشورهای صنعتی و توسعه یافته در اختیار دارد .