۰ نفر

قیمت جهانی نفت به کمتر از ۹۹ دلار رسید

۱۹ خرداد ۱۳۹۱، ۱۵:۱۳
کد خبر: 2634

به دنبال نگرانیهای بین المللی نسبت به وضعیت اقتصادی آمریکا و در آستانه نشست اوپک قیمت نفت برنت دریای شمال امروز جمعه به کمتر از 99 دلار در هر بشکه رسید.

اقتصاد آنلاین/گروه جهان/ فارس به نقل از رویترز نوشت:

اظهارات روز گذشته بن برنانکه در خصوص سیاستهای پولی فدرال رزرو آمریکا موجب نااطمینانی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به وضعیت آینده اقتصادی آمریکا شده است.

بر اساس این گزارش اظهارات برنانکه نتوانسته است سرمایه گذاران بین المللی را نسبت به رشد و رونق با ثبات و پایدار آمریکا در بلند مدت متقاعد کند . بر این اساس قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن برای تحویل در ماه جولای با 1.11 دلار کاهش به کمتر از 98.82 دلار رسیده است . قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک نیز با 1.50 دلار کاهش به کمتر از 83.32 دلار رسیده است .

در حالی قیمت نفت برنت به زیر ۱۰۰ دلار رسیده است که ۱۲ عضو اوپک قرار است حدود یک هفته دیگر در وین تشکیل جلسه دهند تا در مورد سقف تولید این سازمان برای شش ماه آینده تصمیم گیری کنند. اقدام برخی اعضای اوپک مثل عربستان در تجاوز از سهمیه خود کمک زیادی به افت شدید قیمت نفت طی هفته های اخیر کرده است.

ویکتور شام کارشناس ارشد انرژی تاکید کرد اظهارات برنانکه مانند آب سردی بر روی بازارهای مالی بین المللی بوده است . نگرانیهای بین المللی نسبت به وضعیت مالی و بدهی منطقه یورو و تشدید بحران در یونان و اسپانیا نیز تاثیر زیادی بر افت قیمت نفت داشته است .

وی افزود اخبار مربوط به کاهش رشد اقتصادی چین و کاهش نرخ بهره بانکی این کشور نیز تاثیر زیادی بر افت قیمت نفت داشته است و بانک مرکزی چین برای نخستین بار از سال 2008 میلادی نرخ بهره بانکی را کاهش داده است .