۰ نفر

دلیل مشاهده اجسام نورانی در آسمان کشور چه بود؟

۱۹ خرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۲۵
کد خبر: 2628

اقتصاد آنلاین/گروه عمومی/خبرآنلاین نوشت:

مردم بسیاری از مناطق کشور شب گذشته اشیایی نورانی را در آسمان مشاهده کردند. در این ارتباط تصاویر و فیلمهای متعددی نیز از سوی کاربران خبرآنلاین اترسال شد که برخی از باکیفیت ترین آنها منتشر شد. به دنبال این رخداد برخی گمان کردند که رزمایش سراسری پدافند غیرعامل به منظور ارزیابی واحدهای پدافندی کشور شب گذشته با موفقیت کامل به اجرا درآمده و مشاهده اشیای نورانی مربوط به این موضوع بوده است. به گزارش روابط عمومی ستاد پدافند غیرعامل کشور ، شب گذشته با هدف ارزیابی آمادگی واحدهای پدافندی کشور رزمایشی سراسری با عنوان طلوع فجر برگزار و با موفقیت کامل انجام شد. بنا بر این گزارش، رزمایش مذکور که بدون اطلاع قبلی واحدهای پدافندی انجام شد ، با عکس العمل بموقع و مناسب کلیه واحدها مواجه گردید و با موفقیت کامل به پایان رسید.

اما در اوایل بامداد، خبرگزاری‌های جهانی به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کردند که روسیه در ساعت 21:39 پنج‎شنبه 7 ژوئن به وقت مسکو (22:09 پنج‌شنبه 18 خرداد به وقت ایران) موشک بالستیک ‌قاره‌ای جدیدی از سری TOPOL-M را با نام RS-12M از جنوب این شلیک کرده و موشک با موفقیت در هدف موردنظر واقع در خاک قزاقستان فرود آمده است.موشک سری TOPOL-M سه مرحله‌ای است و حدود 47تن وزن دارد. طول آن 22.7 متر و قطر آن 1.2 متر است و می‌تواند محموله‌ایبه وزن 1200 کیلوگرم را حمل کند.

سرعت آن در مدار زمین به بیش از 7000 متر بر ثانیه می‌رسد و می‌تواند با دقت 200 متر، هدفی در 11هزار کیلومتری را نشانه رود. مشخصات این آزمایش با زمان و ویژگی‌های ظاهری پدیده مشاهده شده در آسمان مطابقت داشت و به همین دلیل، اغلب کارشناسان حدس می‌زنند که پدیده نورانی شب گذشته مربوط به این آزمایش باشد.