۰ نفر

معاون فدرال رزرو: فدرال رزرو باید سیاستهای انبساطی پولی خود را ادامه دهد

۱۹ خرداد ۱۳۹۱، ۲:۵۱
کد خبر: 2627

افزایش نرخ بیکاری نشانگر ادامه بی ثباتی مالی و اقتصادی در آمریکا است و فدرال رزرو آمریکا باید برای تقویت رشد اقتصادی ، سیاستهای انبساطی پولی خود را ادامه دهد .

اقتصادآنلاین/گروه بین الملل/ فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ نوشت:

معاون فدرال رزرو آمریکا تاکید کرد ، افزایش نرخ بیکاری نشانگر ادامه بحران در بازار کار آمریکا است.

جانت یلن تصریح کرد: افزایش نرخ بیکاری نشانگر ادامه بی ثباتی مالی و اقتصادی در آمریکا است و فدرال رزرو آمریکا باید برای تقویت رشد اقتصادی ، سیاستهای انبساطی پولی خود را ادامه دهد .

وی ادامه داد: هنوز شرایط برای ادامه اجرای سیاستهای انبساطی پولی در آمریکا فراهم است. متوقف کردن سیاستهای انبساطی پولی در شرایط فعلی تاثیر منفی زیادی بر رشد و رونق اقتصادی آمریکا خواهد داشت. رشد اقتصادی آمریکا از 3 درصد در سه ماه پایانی 2011 به کمتر از 1.9 درصد در سه ماه نخست 2012 رسیده است.

این گزارش افزود: نشست آتی کمیته سیاستهای پولی فدرال رزرو آمریکا در حالی قرار است 19 ژوئن برگزار شود که به نظر می رسد مقامهای بانک مرکزی آمریکا تمایلی برای تغییر سیاستهای پولی تا سال 2014 میلادی نخواهند داشت.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی اظهارات معاون فدرال رزرو آمریکا نشانگر نگرانی مقامهای اقتصادی واشنگتن نسبت به وضعیت اقتصادی و مالی این کشور است. یلن در ادامه افزود اقتصاد آمریکا هنوز در برابر شوکهای ناشی از بحران مالی منطقه یورو آسیب پذیر است و فدرال رزرو همه تلاش خود را برای افزایش رشد و رونق اقتصادی آمریکا به کار خواهد گرفت.

گزارش اخیر وزارت کار آمریکا نشان می دهد نرخ بیکاری این کشور طی ماه می به بیش از 8.2 درصد رسیده است.این برای نخستین بار در یک سال اخیر است که نرخ بیکاری آمریکا با افزایش روبرو شده است . اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته تنها 69 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است،این رقم در ماه ژانویه به 275 هزار فرصت شغلی رسیده بود .

رئیس فدرال رزرو سنت لوییس هشدار داد افزایش نرخ بیکاری در آمریکا چشم انداز بلند مدت اقتصاد این کشور را نگران کننده تر از قبل کرده است . جیمز بولارد تاکید کرد ، فدرال رزرو آمریکا باید مراقب باشد تا در زمان اجرای سیاستهای انبساطی و کاهش نرخ بهره ، میزان بدهی خانوارهای آمریکایی را افزایش ندهد .

بولارد افزود: فدرال رزرو آمریکا باید پیش از هر گونه تصمیم گیری در خصوص تغییر سیاستهای پولی ، وضعیت بحران مالی و بدهی منطقه یورو را ارزیابی کند. وی در ادامه گفت دستیابی به رشد و رونق اقتصادی پایدار در آمریکا پس از بحران بی سابقه 2008 میلادی به سالها زمان نیاز دارد . بحران بخش مسکن آمریکا تاثیر منفی زیادی بر نسل آینده این کشور خواهد داشت و نسل آینده ترجیح خواهند داد به جای خرید مسکن ، به سمت اجاره روی آورند. ترکیدن حباب بخش مسکن در سال 2008 میلادی خسارات زیادی بر ساختارهای اقتصادی آمریکا وارد کرده است .جک آبلین کارشناس ارشد اقتصادی تاکید کرد رشد و رونق اقتصادی آمریکا به اندازه‌ای نبوده است تا بتواند کاهش شدید رشد اقتصادی منطقه یورو را جبران کند .

انتهای پیام/م