۰ نفر

ربع سکه 150 هزار تومان حباب دارد

ورود دولت به بازار طلا

۲۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۲۳
کد خبر: 16316
ورود دولت به بازار طلا

بازار جهانی طلا چند روزی است که سقوط ارزش مبادلات را تجربه کرده اما فعالان بازارهای داخلی طلا و سکه همچنان سد مقاومتی محکمی بنا کرده اند و به رغم کاهش چند ده هزار تومانی قیمت ها، بازار ایران هنوز تابع بازارهای جهانی نشده است. امروز رئیس سازمان حمایت به عنوان اولین مقام مسئول دولتی به این موضوع واکنش نشان داده است.

معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت با بیان اینکه اگر بانک مرکزی از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درخواست کند،‌ حتما برای کنترل بازار طلا وارد عمل خواهیم شد، گفت: با توجه به کاهش قیمتهای جهانی،‌ فروشندگان طلا در ایران نیز باید قیمت ها را پایین آورند. سیدجواد تقوی با اشاره به کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی و تبعیت بازار ایران از این کاهش قیمتها، گفت: با توجه به کاهش قیمت جهانی، فروشندگان طلا در داخل کشور نیز باید قیمتها را کاهش داده و به نفع مصرف کنندگان عمل کنند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: البته مسئولیت تنظیم بازار و سیاستگذاری طلا با بانک مرکزی است و این بانک آنگونه که تصمیم گیری کند، عمل خواهد کرد. وی به مهر گفت: در این میان چنانچه بانک مرکزی از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای بازرسی از بازار و نظارت درخواستی داشته باشد، حتما به آن عمل خواهد شد و برای نظارت بر بازار وارد عمل می شویم. به گفته تقوی، بانک مرکزی برای احقاق حقوق مردم باید وارد عمل شده و اجازه ندهد که برخی فروشندگان از این فرصت سوء استفاده کنند.

کاهش عرضه از سوی فروشندگان طلا در این زمینه همچنین احمد وفادار گفت:‌ هر قطعه ربع سکه بهار آزادی حدود 420 هزار تومان فروخته می شود که باید کاهش یابد. وی افزود: کاهش عرضه و مقاومت فروشندگان سکه باعث شده است قیمتها متناسب با بازارهای جهانی کاهش نیابد، اما پایداری روند کاهش قیمت در بازارهای جهانی حتما حباب را در بازارهای داخلی خواهد شکست. وفادار در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: در صنعت طلا حباب نداریم و قیمتها متناسب با نرخهای جهانی است. وفادار اظهارداشت: قیمت هر اونس طلا هم به 1380 دلار رسیده است.