۰ نفر

درآمد نفت عراق در سال جاری: 100 میلیارد دلار

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱:۱۳
کد خبر: 1389

لعیبی با اشاره به تولید 3.4 میلیون بشکه ای نفت خام عراق تا پایان سال جاری میلادی، تصریح کرد: عراق امسال از فروش نفت خام 100 میلیارد دلار درآمد به دست می آورد.

وی افزود: هم اکنون بازارهای جهانی نفت خام با مازاد عرضه رو به روست و کاهش کنونی قیمت های جهانی نفت خام به دلیل کاهش تقاضای نفت خام است.

لعیبی با اشاره به تولید 3.4 میلیون بشکه ای نفت خام عراق تا پایان سال جاری میلادی، تصریح کرد: عراق امسال از فروش نفت خام 100 میلیارد دلار درآمد به دست می آورد. چندی پیش عبدالله سالم البدری درباره قیمت های نفت خام، گفته بود: اعضای این سازمان به شدت در حال فعالیت برای پایین آوردن قیمت های نفت هستند که اوایل سال جاری میلادی به حدود 130 دلار برای هر بشکه افزایش یافت. وی عنوان کرده بود: ما از قیمت های کنونی نفت راضی نیستیم، زیرا این قیمت ها زیان آور هستند. بهای جهانی نفت خام در ماه مارس با رسیدن به سطح 128 دلار هر بشکه، به بالاترین سطح از سال 2008 رسید. هانی حسین، وزیر نفت کویت نیز اعلام کرده بود: بنیادهای بازار (شرایط عرضه و تقاضا) نشان می دهد که قیمت 100 دلار برای هر بشکه عادلانه است و تنش های سیاسی بین المللی می تواند سبب افزایش بهای این ماده شود.