۰ نفر

وزیر صنعت ، معدن و تجارت:

ایجاد بیش از 350000 شغل در بخش صنعت

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۴:۴۹
کد خبر: 1325

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ایجاد فرصت اشتغال برای 350 نفر در سال 90 گفت: بیش از 6 هزار پروانه بهره‌برداری با سرمایه بیش از 12 هزار میلیارد تومان صادر شد که بیش از 100 هزار شغل را به همراه داشت.

مهدی غضنفری در گفتگو با مهر در خصوص میزان اشتغالزایی طرح‌‎های صنعتی در سال 90 گفت: طی یک سال گذشته بیش از 12 هزار مجوز تاسیس با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری بیش از 60 هزار میلیارد تومانی و فرصت اشتغال بیش از 350 هزار نفر صادر شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در سال گذشته همچنین بیش از 6 هزار پروانه بهره‌برداری با سرمایه بیش از 12هزار میلیارد تومان صادر شده که بیش از 100 هزار شغل را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی نیاز به سرمایه ثابت و سرمایه در گردش دارند، تصریح کرد: برای پر کردن ظرفیت‌های خالی باید سرمایه در گردش را به تولید تزریق کرد. در این راستا، با اتخاذ رویکرد جدید بانک‌ها می‌توان سرمایه در گردش را تسریع و تسهیل کرده و با تزریق سرمایه در گردش، امکان دو برابر شدن تولید را فراهم کرد.

غضنفری با بیان اینکه در سال تولید ملی، باید با حمایت از تولید، فرصت بازار داخلی را برای تولید‌کننده داخلی حفظ کرد، افزود: ارتقای تولید نیازمند سرمایه در گردش است و لازمه احداث واحدهای جدید نیز، تزریق سرمایه ثابت به این بخش است.

وی گفت: در حال حاضر برخی واحدهای تولیدی در شرایط بسیار خوبی از نظر تولید باکیفیت و با قدرت رقابت قرار دارند؛اما برخی واحدها که مزیت رقابتی نداشته و یا کمتر از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند، باید مورد حمایت و کمک اصولی قرار گیرند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بهره‌وری را یکی از عوامل موثر در افزایش نرخ رشد اقتصادی کشور و نیاز جدی واحدهای تولیدی دانست و اظهار داشت: بهره‌وری، استفاده از همه تکنیک‌هایی است که از اتلاف منابع جلوگیری کرده، کیفت تولید را ارتقا داده و مشتری و مصرف‌کنندگان را نیز راضی می‌کند.