۰ نفر

فرمانده انتظامی پایتخت:

دور دور کنندگان زمین‌گیر شدند

۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۰۳
کد خبر: 300890
دور دور کنندگان زمین‌گیر شدند

فرمانده انتظامی پایتخت از توقیف 138 دستگاه خودرو و 28 دستگاه موتور سیکلت به دلیل سرعت بالا، دور دور کردن و حرکات مخاطره‌آمیز در عملیات 48 ساعته گذشته پلیس تهران خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مرحله جدید طرح ارتقای انضباط ترافیکی در 48 ساعت گذشته توسط ماموران فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به مرحله اجرا در آمد. سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت با اعلام خبر فوق اظهار داشت: مرحله جدید طرح ارتقای انضباط ترافیکی با محوریت برخورد با خودروهایی که با سرعت و اقدامات مخاطره‌آمیز آرامش شهروندان را دچار مخاطره می‌کند و همچنین موتور سیکلت‌هایی که به صورت غیرمجاز و غیرقانونی وارد کشور شده یا در معابر بزرگراهی حرکات غیرمتعارف انجام می‌دهند در 48 ساعت گذشته توسط ماموران پلیس راهور و با همراهی یگان امداد و گشت‌های انتظامی به مرحله اجرا درآمد. 

وی گفت: در این مرحله 138 خودرو و 28 موتور سیکلت توقیف شدند. 

این مقام ارشد پلیس تهران تصریح کرد: 28 دستگاه موتور سیکلت اکثرا موتورهای سنگین بوده و حرکات غیرمجاز داشتند توقیف شدند. 

وی به تشریح توقیف 138 خودرو پرداخت و اعلام کرد: 8 خودرو به دلیل سرعت بالای 150 کیلومتر، 75 خودرو به دلیل حرکات مخاطره‌آمیز و 55 دستگاه خودرو لوکس به دلیل دور دور زدن توقیف شدند. 

فرمانده انتظامی پایتخت با تاکید بر این مطلب که این طرح با جدیت ادامه خواهد یافت، بیان داشت: کسانی که قانون را زیر پا می‌گذارند و آمد و شد قانون‌مند شهروندان را به مخاطره می‌اندازند مطمئن باشند که پلیس با شدت با آنها برخورد خواهد کرد و کوتاه نخواهد آمد. 

وی ادامه داد: خودروهای توقیف شده علاوه بر اعمال قانون و الصاق نمره منفی به مدت 20 روز در توقیف پلیس خواهند ماند؛ در صورت تکرار برای برخورد قضایی معرفی خواهند شد. 

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: محل دور دور کردن این وسایل در نقاط شمالی تهران شناسایی شده که این افراد محل دور دور کردن خود را جابه‌جا کرده‌اند؛ اما پلیس برنامه‌ریزی جامع و کامل برای ریشه‌کنی این موضوع را در دستور کار دارد.