۰ نفر

جسد زن گمشده در باغچه خانه همسایه دفن بود

۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۶:۰۵
کد خبر: 299803
جسد زن گمشده در باغچه خانه همسایه دفن بود

راز ناپدید شدن زن میانسال در غرب تهران پس از 12 روز با اعترافات سرایدار افغان ساختمان فاش شد.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، 6 شهریور مرد میانسالی به کلانتری 140 باغ فیض رفت و از ناپدید شدن همسرش خبر داد. او گفت: همسرم، شقایق 3 بعد از ظهر 6 شهریور به قصد خرید از بازار میوه تره و بار از خانه خارج شد، اما بعد از آن دیگر از او خبری ندارم و هر چه با تلفنش تماس می‌گیرم پاسخگو نیست.

به‌دنبال شکایت مرد میانسال، تحقیقات برای یافتن شقایق آغاز شد. در نخستین گام کارآگاهان به بررسی دوربین‌های مداربسته مسیر خانه تا بازار میوه و تره بار پرداختند. در بازبینی دوربین‌های مداربسته مشخص شد شقایق روز حادثه همراه یک مرد وارد مجتمعی مسکونی شده است.با به‌دست آمدن آدرس ساختمان مسکونی و تصویر مرد افغان کارگاهان جنایی راهی مجتمع مسکونی شدند. تحقیقات نشان می‌داد که مرد افغان سرایدار مجتمع است و اتاقکی نیز به‌عنوان اتاقک سرایداری برای استراحت و زندگی در اختیار او قرار گرفته است.

همچنین کارآگاهان در ادامه تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که سرایدار ساختمان به‌نام «عبدالله» فاقد هرگونه مجوز اقامت قانونی در کشور است و به‌صورت غیرقانونی وارد کشور شده است. این درحالی بود که عبدالله به‌تازگی از مدیریت ساختمان خواسته بود تا با او تسویه حساب کنند و قصد ترک ساختمان را داشت.

کارآگاهان ضمن هماهنگی‌های قضایی با بازپرس جنایی راهی اتاقک سرایداری شده و در بازرسی محل طلاهای زن میانسال را کشف کردند. با کشف طلاها بازپرس سجاد منافی آذر دستور بازداشت مرد افغان را صادر کرد.

بدین ترتیب عبدالله 18 شهریور دستگیر شد و به قتل شقایق اعتراف کرد. او گفت: وقتی شقایق را دیدم برق طلاهایش چشمم را گرفت. در یک لحظه وسوسه شدم و جلو رفتم و او را به بهانه‌ای به داخل ساختمان کشاندم و سپس ضربه‌ای به سرش کوبیدم. باهم درگیر شدیم و سرش را به زمین کوبیدم. وقتی متوجه شدم مرده است شبانه باغچه‌ای را که در ضلع جنوبی خانه بود و کسی به آنجا رفت و آمد نداشت کندم. یک ساعت بعد جسد را داخل باغچه دفن کردم. می‌ خواستم طلاهای شقایق را بفروشم که دستگیر شدم.

با اعتراف متهم به ارتکاب جنایت و مدفون کردن جسد در باغچه مجتمع، بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران و تیم تحقیق در محل حاضر شده و با راهنمایی‌های متهم جسد زن میانسال کشف شد.سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به این پرونده و با توجه به کشف جسد این زن ، پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل و متهم پرونده نیز با قرار بازداشت موقت در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است و تحقیقات در این پرونده در مراحل مقدماتی و اولیه قرار دارد.