۰ نفر

فرمانده انتظامی استان خبر داد:

دستگیری اعضای یک شبکه شرارت در سیستان و بلوچستان

۱۹ تیر ۱۳۹۷، ۹:۲۱
کد خبر: 284187
دستگیری اعضای یک شبکه شرارت در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: طی عملیات‌های منسجم و هماهنگ در چهار استان کشور، 14 نفر از اعضای یک شبکه شرارت و سرقت مسلحانه که در شمال سیستان و بلوچستان فعال بودند، دستگیر شدند، این افراد تبعه پاکستان، افغانستان و بومی منطقه سیستان هستند.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ، سردار محمد قنبری صبح امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: پلیس از 10 روز قبل اقدامات اطلاعاتی خود علیه یک شبکه شرارت در شمال استان را آغاز کرد و ۱۴ نفر از اعضای این شبکه ساعت ۵ صبح امروز دستگیر شدند .

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: سرقت مسلحانه، گروگانگیری و همکاری با ضد انقلاب و افراد معاند از جمله سوابق آنها است .

وی ادامه داد: این یک شبکه شرارت کشوری بود و تحت نظارت مسئول باند اقدامات را در شمال استان انجام می‌داند، به طوریکه در 10 سال اخیر ما همچین شبکه حرفه‌ای و سازمان یافته که در عملیاات‌های مجرمانه فعال باشد، نداشته‌ایم‌.

وی گفت: اعضای این باند صبح امروز طی عملیات‌های هماهنگ و منسجم در شهرهای چند استان از جمله خراسان رضوی، یزد و سیستان و بلوچستان دستگیر شدند‌.

قنبری گفت: این 14 نفر بومی منطقه سیستان، تبعه افغانستان و پاکستان بودند که  اگر دستگیر نمی‌شدند برای چند روز آینده برنامه سرقت از یک طلا فروشی را داشتند و حتی قرار بوده اگر هر یک از آنان دستگیر شود، به دیگری اطلاع دهد‌.

وی اضافه کرد: مقادیری از امول مسروقه را توانستیم از آنان کشف کنیم، این افراد در یکی از عملیات‌ها با همکاران ما مسلحانه درگیر شدند که ‌با موفقیت پلیس عملیات تمام شد، با دستگیری این شبکه امنیت به منطقه سیستان باز می‌گردد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: اعضای این شبکه شرارت، ارتباطاتی با گروه‌های ضد انقلاب دارند و در ناامنی اینجا اهداف سیاسی را دنبال می‌کردند‌.

وی گفت: از 5 و 6 ماه قبل فعالیت آنها علیه کشاورزان سیستان شروع شده بود و احشام را به سرقت می‌برند، سرقت‌ها عمدتا مسلحانه بوده است‌.