۰ نفر

تلفات طوفان هند به ۶۰نفر رسید

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۰۸
کد خبر: 271495
 تلفات طوفان هند به ۶۰نفر رسید

تلفات انسانی طوفانی که از عصر روز یکشنبه مناطق شمالی، شمال غربی و جنوب هند را درنوردید به 60 نفر افزایش یافت.

به گزارش رسانه های هند ، مقامات هند اعلام کرده اند که ایالت های اوتار پرادش، اندرا پرادش، بنگال غربی و دهلی نو بیشترین تلفات و خسارات را این طوفان متحمل شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بر اثر این طوفان 18 نفر در ایالت اوتارپرداش کشته و 28 نفر دیگر مجروح شدند. این طوفان به 37 ساختمان در این ایالت صدمه زده است.

یوگی ادیتیانات سروزیر ایالت اوتار پرادش از تمام مقامات درخواست کرده است تا به افراد آسیب دیده کمک های لازم را ارائه دهند.

در ایالت بنگال غربی نیز 12 نفر به دلیل برخورد صاعقه به آنها کشته و 15 نفر دیگر در مناطق مختلف این ایالت مجروح شدند.

به گفته مقامات محلی حال چند تن از مجروحان طوفان دیروز وخیم گزارش شده است.

به گفته پلیس اکثر کشته شدگان در حال کار بر روی زمین های کشاورزی خود بودند که صاعقه به آنها برخورد کرده است.

مامتا بانرجی سروزیر ایالت بنگال غربی اعلام کرده است که دولت ایالتی به خانواده های جان باختگان کمک مالی ارائه خواهد کرد.

همچنین 11 نفر در ایالت اندرا پرادش به دلیل طوفان و رعد و برق جان خود را از دست داده اند.

به گفته مقامات محلی در ایالت تلانگانا 5 نفر به دلیل وقوع طوفان گرد و خاک و برخورد صاعقه کشته شده اند.

همچنین طوفان روز یکشنبه در دهلی نو سبب کشته شدن 5 نفر و زخمی شدن 11 نفر دیگر شد. طوفان همچنین سبب توقف پروازها در فرودگاه بین المللی ایندرا گاندی تا یک ساعت شد و بیش از 70 پرواز از این فرودگاه به سایر فرودگاه ها در شهرهای دیگر منتقل شد.

سازمان هواشناسی هند پیش بینی کرده است که طوفان های شدید در سرتاسر شمال و شمال غرب هند تا سه روز آینده ادامه داشته باشد.

همچنین این طوفان حرکت مترو در دهلی نو را متوقف کرد که به دلیل آن مسافران در مناطق مختلف این شهر بیش از 45 دقیقه در قطارها و ایستگاه های مترو سرگردان ماندند.

همچنین بسیاری از درختان در پایتخت از ریشه درآمده و شاخه های بسیاری از آنها شکسته شد که این امر سبب مسدود شدن تعدادی از مسیرهای این شهر شد.

نارندرا مودی نخست وزیر هند در حساب توییتری خود گفت: از جان باختن تعدادی از افراد بدلیل طوفان بسیار ناراحت شدم. از مقامات درخواست کرده ام تا تمام کمک های لازم را به آسیب دیدگان ارائه دهند.

هفته گذشته سازمان هواشناسی هند طوفان و گرد و خاک شدید را در 13 ایالت این کشور پیش بینی کرد. پس از اخطار این سازمان مدارس در دهلی نو، چندیگر و هاریانا تعطیل شد و نیروی پلیس بیشتری در خیابان ها مستقر شدند اما طوفان با شدت بسیار کمتری اتفاق افتاد که این امر سبب بروز انتقادهای گسترده علیه سازمان هواشناسی هند شد.

در اوایل ماه جاری طوفان خاک به همراه باران های سهمگین خسارت های شدیدی در پنج ایالت هند از جمله اوتار پرادش و راجستان ایجاد کرد و بیش از 100 نفر را به کام مرگ فرستاد.

سال گذشته نیز بر اثر وقوع طوفان اوکی (OCKHI) در ایالت های کرلا و تامیل نادو واقع در جنوب هند 39 نفر کشته شدند.

سواحل شرقی و جنوبی هند - از جمله شهرهای ساحلی مانند چنای و بوبانسوار که میلیون ها نفر در آنها زندگی می کنند- سالانه در طول ماه های آوریل (فروردین ) و دسامبر (دی) شاهد طوفان های فصلی شدید هستند.

در سال 1999 بر اثر وقوع طوفان شدید در ایالت اوریسا واقع در شرق هند بیش از 8 هزار نفر کشته شدند.