۰ نفر

آتش‌سوزی گسترده در کارگاه ۲هزار متری تولید مبل +عکس

۲۳ دی ۱۳۹۶، ۱۸:۰۷
کد خبر: 244466
 آتش‌سوزی گسترده در کارگاه ۲هزار متری تولید مبل +عکس

آتش‌سوزی گسترده در یک کارگاه بزرگ تولید مبل در شهرک چهاردانگه با تلاش آتش‌نشانان هفت ایستگاه آتش‌نشانی تهران و آتش‌نشانی شهرک چهاردانگه خاموش شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، در پی تماس شهروندان با ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران و اعلام آتش‌سوزی یک واحد بزرگ تولید مبلمان منزل، بلافاصله این ستاد، آتش‌نشانان ایستگاه‌های 12، 16، 125، 87، 59 و 104 و همچنین گروه نجات هفت به همراه چهار دستگاه تانکر آب، خاور تنفسی و خاور ویژه حمل کف آتش‌نشانی را در ساعت 03:25 بامداد دیروز (جمعه) به محل حادثه واقع در بزرگراه آزادگان، خیابان عرفان و به کمک آتش‌نشانی شهرستان چهاردانگه فرستاد.

داود قلی‌زاده؛ معاون منطقه چهار عملیات آتش‌نشانی که از همان لحظات اول به اتفاق نیروهای آتش‌نشانی تهران در محل حادثه حضور یافته بود، درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: محل حادثه یک باب کارگاه تولید مبل به وسعت تقریبی دو هزار مترمربع در دو طبقه بود که کلیه مراحل ساخت مبلمان در این محل انجام می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: در این کارگاه که علاوه بر چوب و مبلهای تولید شده، مقادیر زیادی مواد سریع‌الاشتعال مانند تینر، رنگ، رزین، فوم، الیاف و پارچه‌های مبلی و تعداد زیادی لاستیکهای مستعمل و فرسوده و.... وجود داشت به علت نامعلومی طعمه حریق شد.

قلی‌زاده با اشاره به این که انفجارهای متعدد ناشی از بشکه‌های تینر باعث گسترش بیشتر آتش‌سوزی در داخل کارگاه می‌شد، ادامه داد: شعله‌های آتش در حال سرایت به یک واحد دامداری در پشت این کارگاه همچنین کارگاه‌های همجوار بود که نیروهای عملیات به سرعت عملیات خود را آغاز کردند.

معاون منطقه 4 عملیات این سازمان در مورد نحوه عملیات آتش‌نشانان یادآور شد: با توجه به اینکه بر اثر شدت حرارت سقف شیروانی و دیوارهای این کارگاه فروریخته بود، نیروهای آتش‌نشانی به چهار گروه تقسیم شدند که دو گروه از دو ضلع به مهار شعله‌های آتش مشغول شدند و دو گروه دیگر نیز کار جلوگیری از انتقال حرارت و آتش را به واحدهای پشتی و کناری بر عهده گرفتند.

وی تصریح کرد: آتش‌نشانان با تلاش و سرعت عمل بالای خود سرانجام موفق شدند شعله‌های سرکش آتش را مهار کرده و از سرایت و گسترش بیشتر آن جلوگیری به عمل آورند.

قلی‌زاده متذکر شد: خوشبختانه در این آتش‌سوزی وسیع به هیچ کس آسیب جانی نرسید اما خسارات مالی زیادی به مالکان وارد شد.

بنابر اعلام پایگاه خبری 125؛ پس از خاموش شدن کامل آتش، محل برای بررسی علت بروز این حادثه و همچنین برآورد دقیق خسارات وارده، تحویل نیروهای آتش‌نشانی شهرک چهاردانگه شد.

آتش سوزی

آتش سوزی

آتش سوزی

آتش سوزی

آتش سوزی

آتش سوزی

آتش سوزی

آتش سوزی

آتش سوزی

آتش سوزی

آتش سوزی