۰ نفر

درخواست قصاص خواهر به‌خاطر ارثیه خونین

۱۲ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۲۰
کد خبر: 209727
درخواست قصاص خواهر به‌خاطر ارثیه خونین

مردی که به خاطراختلاف بر سر ارث و میراث و مشکلات خانوادگی، خواهرش را به قتل رسانده بود، صبح دیروز با درخواست خواهرش به قصاص محکوم شد.

این در حالی بود که برادر متهم از قصاص گذشت کرد. اواخر اردیبهشت سال گذشته مأموران کلانتری 134 شهرک قدس -غرب- با بازپرس کشیک قتل پایتخت تماس گرفتند و خبر از قتل زنی 65 ساله در یکی از ساختمان‌های مسکونی خیابان سرو شرقی در محله سعادت‌آباد دادند. همزمان با حضور بازپرس و تیم جنایی در محل قتل مشخص شد زن نگون‌بخت توسط برادر 60 ساله‌اش به قتل رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران ، متهم که پس از جنایت دستگیر شده بود صبح دیروز پس از بیان کیفرخواست از سوی نماینده دادستان پای میز محاکمه ایستاد و در شرح واقعه گفت: «پدر و مادرم چند سال قبل فوت کرده‌اند. یکی از برادرانم در امریکا زندگی می‌کند و از محل زندگی خواهر دیگرم خبر ندارم.من و خواهر بزرگم هم مالک و ساکن همین ساختمان سه طبقه هستیم که از پدرمان به ارث رسیده است. ما از دیرباز بر سر ارث و میراث بجامانده از پدر مشکلات جدی و اختلافاتی داشتیم اما باور کنید کشته شدن خواهرم اصلاً عمدی و به خاطر موضوع ارثیه نبود، بلکه روز قبل ازاین حادثه، به علت بیماری در بیمارستان بودم.

ساعت 2 بامداد با هزار زحمت توانستم به خانه برگردم درحالی که یک سرم به دستم وصل بود. وقتی وارد راهرو طبقه اول شدم، خواهرم با سنگی که در دست داشت به من هجوم آورد و همان‌طور که در بازجویی گفته‌ام به من پرخاش کرد و دشنام داد. من هم از شدت ناراحتی او را هل دادم که بعد هم او با سنگ به طرفم حمله کرد و ضربه‌ای به دستم زد. من هم به نرده خوردم و روی زمین افتادم، بعد ازآن در حالی که عصبانی بودم سرش را به زمین کوبیدم، اما بعد از ساعتی فهمیدم خواهرم فوت شده است که کلی برایش گریه کردم.در این جلسه دادگاه اولیای دم- برادر و خواهر مقتول و متهم پرونده-که در دادگاه بودند به نوبت در برابر قضات دادگاه قرار گرفتند. خواهر برای برادرش خواستار قصاص شد ولی برادرش نسبت به متهم اعلام گذشت کرد.در پایان جلسه محاکمه، قاضی عبداللهی -رئیس شعبه چهارم دادگاه کیفری تهران- و قاضی کیخا- مستشار دادگاه- وارد شور شدند و رأی به قصاص متهم به قتل دادند.