۰ نفر

افزایش تعداد شهدای ایرانی حادثه سامرا

۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۲۳:۴۰
کد خبر: 156675
افزایش تعداد شهدای ایرانی حادثه سامرا

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در تشریح حادثه تروریستی صبح روز یکشنبه در سامرا گفت: بر اثر وقوع دو حادثه تروریستی در مجموع 132 زائر مجروح شدند که 97 نفر از آن‌ها ایرانی هستند و متأسفانه هفت نفر از هم وطنانمان به شهادت رسیدند.

سعید اوحدی در ارتباط مستقیم با بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک گفت: ساعت ۹ صبح امروز عوامل داعش بعد از شکست های سنگینی که در موصل داشتند مرتکب جنایت  بسیار فجیعی در سامرا شدند که به دنبال آن دو عملیات انتحاری به وقوع پیوست که انفجار اول در محل پارکینگ اتوبوس زائرین در سامرا اتفاق افتاد و انفجار دوم در محل تردد زائرین به سمت حرم بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، رئیس سازمان حج افزود: در مجموع ۹ تن از زائرین به شهادت رسیدند که هفت تن از آن ها زائرین ایرانی بودند و ۲ نفر نیز راننده اتوبوس بودند.

وی اظهار کرد: در این انفجارها ۱۳۲ عزیز زائر مجروح شدند که ۹۷ نفر از آن ها ایرانی بودند. بلافاصله هلال احمر ایران و عوامل ستادی حج و زیارت به همراه سفارت ایران خود را به محل حادثه رساندند و با هماهنگی با اورژانس عراق، چهار فروند هلی کوپتر سریعاً زائرین را به بیمارستان های کاظمین و بغداد منتقل کردند.

اوحدی در ادامه گفت: تعدادی از زائرین مجروح سرپایی درمان شدند و در حال حاضر ۵۸ زائر ما در بیمارستان های کاظمین و بغداد بستری هستند. در حال حاضر همه عوامل امدادی هلال احمر و حج و زیارت در بیمارستان ها حضور دارند و امور درمانی تحت نظر است. امیدواریم در روزهای آینده با بهود وضعیت زائرین تعدادی از آن ها زودتر مرخص شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره وضعیت امنیتی سامرا در آستانه اربعین و محدودیت اعزام کاروان های آزاد به این شهر گفت: ۹ کاروانی که از طرف حج و زیارت به سامرا اعزام شده بودند در زمان انفجار در حرم بودند که با توجه به هماهنگی با عوامل امنیتی این کاروان ها در حرم نگه داشته شدند و بعد از ظهر به بغداد انتقال یافتند.

وی در پایان اعلام کرد که امروز طی هماهنگی با مجموعه ستادی و نماینده جمهوری اسلامی در بغداد تردد زائرین در سامرا به صورت کامل ممنوع اعلام شد.