۰ نفر

واکنش وزیر خزانه‌داری آمریکا به ریزش بورس وال‌استریت

۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۵۱
کد خبر: 307300
واکنش وزیر خزانه‌داری آمریکا به ریزش بورس وال‌استریت

استیون منوچین گفت: ریزش بورس وال استریت بخشی از روند تصحیح بازار است و اقتصاد آمریکا در وضعیت نیرومندی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از دو روز ریزش سنگین بورس وال استریت به دلیل ترس از افزایش مجدد نرخ بهره، منوچین در جریان کنفرانس منطقه‌ای صندوق بین‌المللی پول در بالی اندونزی گفت: بازارهای بورسی تا قبل این اتفاق رشد بیش از حد واقعی داشتند و نیاز بود تا این رشد در جایی اصلاح شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شاخص های بورس وال‌استریت در حال حاضر در سطح ۴ درصد کمتر از معاملات ابتدای هفته گذشته قرار دارند. با این حال به نظر می‌رسد با فرا رسیدن فصل توزیع سود سهام شرکت‌های بورسی و انتشار ارقام مثبت از وضعیت درآمدی بانک‌های بزرگ، بازارها مجددا وارد محدوده سبز شوند.

پس از آن که ترامپ در سخنانی مقامات بانک مرکزی آمریکا را به دلیل افزایش نرخ بهره مجنون خطاب کرد، شاخص "داوجونز" تنها طی یک روز ۱۴۰۰ واحد ریزش کرد. با این حال منوچین گفت که ترامپ به استقلال بانک مرکزی آمریکا احترام می‌گذارد و جروم پاول- رئیس بانک مرکزی- کارش را به خوبی انجام می دهد. وی افزود: رویکرد رئیس جمهور شفاف است، او نرخ بهره پایین را بیشتر ترجیح می دهد. منوچین با اشاره به این که بنیان های اقتصاد آمریکا نیرومند است گفت: اقتصاد قدرتمند است، عایدی‌ها بالا است و به همین دلیل فکر می کنم ریزش بورس در روزهای اخیر تنها یک تصحیح در بازار باشد.