۰ نفر

چین بسته محرک اقتصادی برای مقابله با آمریکا در نظر گرفت

۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۹
کد خبر: 307201
چین بسته محرک اقتصادی برای مقابله با آمریکا در نظر گرفت

چین برای اینکه بتواند با هجمه تجاری آمریکا علیه خود مقابله کند اعلام کرد یک بسته محرک اقتصادی به ارزش 110 میلیارد دلار در نظر گرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، بانک مرکزی چین روز شنبه اعلام کرد این پول قرار است به اقتصاد چین که در ماه های گذشته تحت فشار مضاعف تعرفه های آمریکا قرار گرفته است تزریق شود.

با این حساب بانک مرکزی چین می تواند با تزریق این پول از طریق بانک های خود پویایی اقتصادی را حفظ کند و همزمان بانک های تجاری دست بازتری برای پرداخت وام به شرکت هایی خواهند داشت که در معرض مخاطرات تجاری قرار گرفته اند.

این اقدام درست در پایان یک هفته تعطیلات طلایی روز ملی این کشور صورت گرفته است و هدف از آن، دادن اعتبارات بیشتر به بانک ها است تا آنها بتوانند اقتصاد کشور و اصلاحات را همچنان به پیش ببرند.

دولت چین با مشکلات زیادی از ناحیه آمریکا روبرو شده و عملا درگیر یک جنگ تجاری با این کشور گردیده است همچنین نگرانی هایی از بالا رفتن نرخ بهره در آمریکا و فشار ریزش سرمایه در چین وجود دارد.

افزون بر این 110 میلیارد دلاری که از طریق بانک مرکزی و بانک های تجاری به اقتصاد کشور تزریق می شود بانک های چین 65 میلیارد دلار نیز دریافت می کنند تا با استفاده از آن قروض قبلی به بانک مرکزی را پس دهند.

'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا بر روی 250 میلیارد دلار از کالاهای چین تعرفه 10 و 25 درصدی وضع کرده است چین نیز بر روی 60 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از آن کشور بین 5 تا 10 درصد تعرفه اعمال کرده است.

دولت آمریکا بارها چین را متهم به سرقت فناوری های پیشرفته، بی عدالتی علیه شرکت های آمریکایی و خارجی، سرقت حق مالکیت معنوی و همچنین دزدیدن فرصت های شغلی آمریکایی ها متهم کرده است.