۰ نفر

اسلحه‌سازان آمریکایی دلواپس قرارداد با عربستان

۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۸:۴۴
کد خبر: 307080
 اسلحه‌سازان آمریکایی دلواپس قرارداد با عربستان

کارخانجات اسلحه سازی آمریکا نسبت به ادامه تجارت با سعودی‌ها در پی مخالفت احتمالی کنگره پس از ماجرای ناپدیدشدن خاشقجی روزنامه نگار سعودی، ابراز نگرانی کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، شرکت های مهم تسلیحاتی آمریکا که با عربستان سعودی قراردادهای چند میلیارد دلاری امضا کرده اند، نگرانی خود را به دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور ابراز کرده اند.

به گفته یکی از مقامات ارشد، این شرکت ها از آن بیم دارند که نمایندگان کنگره آمریکا که از نقش عربستان سعودی در ناپدیدشدن و قتل احتمالی خاشقجی در ترکیه برآشفته هستند، ممکن است از ادامه فروش تسلیحات آمریکایی به پادشاهی سعودی جلوگیری کنند.

بسیاری از نمایندگان کنگره آمریکا پیش از این هم با فروش بیشتر اسلحه به عربستان به دلیل حمله این کشور به مردم یمن مخالف بودند.

روز گذشته "باب کورکر" سناتور ارشد جمهوری‌خواه و رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت بدون شک عربستان سعودی دست به قتل جمال خاشقجی زده است.

وی با بیان اینکه در نقش عربستان در کشتن این روزنامه‌نگار "جای هیچ سؤالی باقی نیست" افزود: «معتقدم آن‌ها (عربستان سعودی) این کار را کرده‌اند و متأسفانه معتقدم که او (خاشقجی) مرده است.»

به‌گفته سناتور کورکر، عربستان سعودی روایت دیگری از ماجرای ناپدیدشدن خاشقجی سر هم کرده است.

جمال خاشقجی سه‌شنبه گذشته برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد. مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که این نویسنده و روزنامه‌نگار 59ساله از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کرده‌اند.